ja som topic, tänkte ta och ställa på 855an idag, men pappa sade att man måste betala skatten för hela mars om jag ställer på idag? stämmer det? isåfall väntar jag till på torsdag Mvh
Du kommer att få betala det som återstår till brytdatumet för skatten, alltså från denna dag fram till den sista i månaden då skatten ska vara betald.
okej för kollar man på transportstyrelsen så står det..
Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2184 Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 232 Återbetalning vid avställning, kr: 0 Betalningsmånad/er: april Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
men en månads skatt om man räknar på årsskatten blir typ 160 nått, hur kan jag få betala 232 när det är max en månad tills skatten skall vara betald i april då? alltså sista betalningsdatumet? Mvh
Skatten får man som sagt betala för hela månaden... Surt men så är det..
Försäkringen däremot är från påställnings dag... (som avställd har du ju garage försäkring...)
Så vill man vara lite smart och spara några kronor så ställer man på den 1:a istället för den sista...
/mvh soyd
jo men då får ja vara lite snål å hålla mej tills torsda, flytta till garage å byta avgassystem å sätta på bakspoilern å fixa ljudet tills fredag kväll då det drar till emlia då vart det stressigt direkt
Försäkringen däremot är från påställnings dag... (som avställd har du ju garage försäkring...)
Så vill man vara lite smart och spara några kronor så ställer man på den 1:a istället för den sista...
/mvh soyd
jo men då får ja vara lite snål å hålla mej tills torsda, flytta till garage å byta avgassystem å sätta på bakspoilern å fixa ljudet tills fredag kväll då det drar till emlia då vart det stressigt direkt
Hehe gör så lycka till och kör försiktigt ner övers sedan då
/mvh soyd
Hehe gör så lycka till och kör försiktigt ner övers sedan då