3114
Sök

Trimmchip Eller Trimmbox??

4 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
#1
skulle vilja veta vilket som är bäst chiptrimm eller chipbox till en bensin motor?..

8 243 Inlägg
30 mars 2010
#2
Det är ju samma sak, men 2 olika ord för det. Så det spelar ingen roll.


4 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
#3
vad tycker du man borde satsa på då?.. trimmboxen klyddar väll inte?

8 243 Inlägg
30 mars 2010
#4
Det lär inte spela nån roll. En box är ju bara att sätta i medans ett chip kräver montering i boxen, men slutresultatet blir detsamma.


4 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
#5
så det finns alltså ej något negativt  om jag förstått dig rätt?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 mars 2010
#6
Hur man omprogramerar ett styrdon:
Antingen så öppnar man styrdonet/boxen och löder loss ett chip, monterar en sockel och stoppar i ett chip med ett annat innehåll, jämförbart med att byta minneskort i telefonen/kameran.
Eller så kopplar man upp boxen till en dator och raderar informationen på minneschippet och tankar in ny information. Samma sak som att koppla upp sin telefon/kamera till datorn med USB kabel...

Dock så stödjer alla styrdon inte vissa tekniker.
T.ex så byter man inte chip i styrdonet på min 9000, man bara programmerar om det till en annan mjukvara.
Hade jag däremot haft en lite äldre 9000 så stödjer de inte programmering av minnet när det sitter i boxen utan man löder loss minnet och byter eller så sätter man minnet i en lös programmeringsutrustning.

Gäller det din Golf så kommer den inte att "chippas" dvs yta chip alltså utan man kommer att koppla upp bilen/styrdonet till en dator och programmera om det!

MVH



Sök