2667
Sök

Öppet filter audi a4 1,8t

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Tjena tjena! smile

Har stora funderingar på att skaffa öppet filter till min a4 1,8t 95a, och har förstått att det är ett BSR filter med avskärmingsplåt som gäller, och har även förstått att det är ett oljefilter och vissa säger att det kan skada LMM?
Är det vanligt att LMM börjar spöka efter man bytt till öppet filter?
Och tar motorn mycket stryk av det?
Drar den mer bensin?

Väldigt tacksam för svar smile
Senast redigerat av Stridsanka (4 april 2010)

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
ingen som har snabba svar? smile

3 182 Inlägg
4 april 2010
satte på öppet filter på min föra a6 1,8t märkte ingen skillnad alls på bensin förbrukningen.

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
pukan2 skrev:
satte på öppet filter på min föra a6 1,8t märkte ingen skillnad alls på bensin förbrukningen.

Okej, vart de nån skillnad med gasrespons eller något? smile

19 Inlägg
4 april 2010
Hej
Bara du sköter filtret och rengör det med jämna mellanrum är det inga fara på motor eller LMM.
Bensinförbrukning är de ingen märkbar skillnad för mig iallafall

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
fredin skrev:
Hej
Bara du sköter filtret och rengör det med jämna mellanrum är det inga fara på motor eller LMM.

Okej smile hur är det med rengörning? bor på landet, så det blir ju lite grusvägar då och då, men mest i stan osv smile

3 182 Inlägg
4 april 2010
Stridsanka skrev:
pukan2 skrev:

det vart ett mer dovare ljud och ett skönt ljud från dumpen. responsen mins jag inte. helt klart värt pengarna ijallafall.

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
pukan2 skrev:
Stridsanka skrev:
pukan2 skrev:

det vart ett mer dovare ljud och ett skönt ljud från dumpen. responsen mins jag inte. helt klart värt pengarna ijallafall.

Okej vad bra smile vart det svårt att montera?

19 Inlägg
4 april 2010
Stridsanka skrev:
fredin skrev:
Hej

Okej smile hur är det med rengörning? bor på landet, så det blir ju lite grusvägar då och då, men mest i stan osv smile

Köp rengöringskit på typ mekonomen eller vart de va, där står hur du gör... tvätta,torka,smeta på olja och sen låta torka in

Blir lite bättre respons och mysogare insugsljud

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
fredin skrev:
Stridsanka skrev:
fredin skrev:
Hej

Köp rengöringskit på typ mekonomen eller vart de va, där står hur du gör... tvätta,torka,smeta på olja och sen låta torka in

Blir lite bättre respons och mysogare insugsljud

Aha okej smile märker man av ljudet från dumpen, eller är det bara ett litet kvitter som knappt märks? smile

Mr. AUDI !
642 Inlägg
4 april 2010
Beror helt på vilket ladd du kör med, orginal märker du mest insugsljudet samt lite "dump" men motorn får jue klart mkt mer luft, om du skulle få problem med LMM så e de smuts, spraya rent trådarna utan att röra dem med rengöringsspray så går den bättre o LMM mäter bra!

Four Rings To Rule Them All!

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
SibbSon skrev:
Beror helt på vilket ladd du kör med, orginal märker du mest insugsljudet samt lite "dump" men motorn får jue klart mkt mer luft, om du skulle få problem med LMM så e de smuts, spraya rent trådarna utan att röra dem med rengöringsspray så går den bättre o LMM mäter bra!

Okej tackar smile den är chippad så den ligger på ca 193hk enligt förra ägaren smile. Har ingen aning hur mycket den laddar, blir nog en laddtrycksmätare framöver smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 april 2010
Stridsanka skrev:
SibbSon skrev:

Okej tackar smile den är chippad så den ligger på ca 193hk enligt förra ägaren smile. Har ingen aning hur mycket den laddar, blir nog en laddtrycksmätare framöver smile

Får du inte fram laddtrycket i färddatorn (om du har en sån)?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

409 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Stridsanka skrev:
SibbSon skrev:

Får du inte fram laddtrycket i färddatorn (om du har en sån)?

Mvh Tommy

Har tyvärr ingen sån sad

409 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Beställde ett filter igår, så nu är det bara vänta och se! smile

409 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Nu är filtret på plats! big_smile kolla gärna min Projekttråd för bilder osv smile http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2180921/

Sök