3453
Sök

Färja eller köra från England? import

27 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Hej!

Ska importera bil från the UK. Försäkring på chassinumret lär jag ha oavsett för att köra till och från färjan. Så då är frågan om det inte är lika bra att köra bilen hem?  Vilken linje är annars att rekommendera för transport på färja och vad brukar det kosta ungefär?

Tacksam för alla tips och hjälp som finns att få

463 Inlägg
16 april 2010
Verkar inte som det finns någon båt som går hela vägen. Sen beror det ju lite på var du ska köpa bilen, relativt långt att köra till olika ställen..
Pga askmolnet sökte jag faktiskt på detta idag och hittade följande länk som kan vara nyttig för dig:
http://www.visitbritain.se/travel-and-t … ation.aspx

27 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tack båda. Bilen plockas upp i Southampton.  Ska köras till Dalarna i Sverige,  bilen är en Mercedes 500 SL (R129) . Är ju en trevlig långfärdsvagn så att köra är nog en kul upplevelse.

27 Inlägg
16 april 2010
DFDS Torline har färjor mellan Göteborg och England, dålig koll på hur hamnarna ligger i förhållande till dit du ska. Men det går fint att åka som passagerare på de båtarna, även om de främst är avsedda för gods och lastbilar.

/Björn

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 april 2010
Kompisen (wesslan här på gorg) var över till England och hämtade hem en Soarer i somras. Han valde att köra hem bilen, en färd som gick med färja från Harwich till Esbjerg. Sen en bilresa från Danmark till Söderhamn då som tog en 12h. Så har du en massa frågor kan han säkert svara på lite tongue

27 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tack,, skickar nog iväg ett litet meddelande till honom sen.

Fartygsingenjör
550 Inlägg
16 april 2010
Tveklöst snabbast och enklast att köra hem den antingen via Dover-Calais "Tunneltåget" eller Färjan från Harwich till Esbjerg. Ha bara i åtanke att färjan tar 18h.
Senast redigerat av wrapman (16 april 2010)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

918 Inlägg
16 april 2010
Lite synd att DFDS inte har kvar linjen mellan gbg-england.
Senast redigerat av WoozyDozz (16 april 2010)

Fartygsingenjör
550 Inlägg
16 april 2010
WoozyDozz skrev:
Lite synd att inte DFDS inte har kvar linjen mellan gbg-england.

Det har dom, men den är tillägnad frakt idag. Ska ev gå att åka med som passagerare. Bara ringa och få detaljer.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

14 Inlägg
20 april 2010
Jag tog hjälp av carcraft.se dom skötte allt riktigt snabbt och det var billigare än om jag gjort det själv.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
20 april 2010
När jag importerade dimman så tog jag båt över till danmark. smile

Peder DailyFresh

27 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
hej,  tack alla som lämnat synpunkter.     

ska undersöka olika alternativ noggrannare. Lutar åt att köra, delvis för att jag tycker att det är roligt .

Sök