LillNaisarn skrev:
MattiasH skrev:
Jag tycker hela bilarna såg ut att vara allmänt dåligt ihopsatta, för vem skickar en bil med sån passform på lack? Då kan man fråga sig om det är så groteskt dålig passform eller bara ditbultat utan inpassning?
Ska man ha bra passform och finish får man alltid räkna med att lägga tid på passa in och modifiera den "färdiga" produkten.
Sen kan man egentligen inte kräva att en glasfiber huv för 2000 ska ha passform som en original i plåt
Bygger du racerbil med tanke på att du vill ha glasfiberdelar?
Visst att det kan vara någon mindre springa/glipa kan man förstå. Men inte så dära stora glipor då man använder sig av orginal fästen - Visst vi säger väll att det är dåligt monterat.
..Bara se på bild2 hur sne huven är på S124an i framkant vid grillen, det kan man säga vad man vill om det går INTE att få den så sne hur man än monterar den. Så visst säg vad du vill ang deras prylar, jag har sett flertalet av deras saker, har själv haft några prylar från dom och det är inte acceptabelt enligt mig.
Sen får du argumentera emot hur pass mycket du vill bara se på bilderna huven på bild2 är ett väldigt bra exempel på "suverän passform".
Varför skulle man inte kunna förvänta sig 100% passform på en glasfiberhuv för 2000:- ? Tar en liten text från deras hemsida
"När du vill beställa våra produkter är det bara att ringa oss. Vid beställningstillfället vill vi veta vad delarna till din bil skall användas till, så att delarna tillverkas på rätt sätt."Säg om man beställer delarna och har tänkt använda bilen och ha på utställningar och har det som krav ska man inte förvänta sig 100%ig passform? Säg vad du vill. Jag tycker deras produkter är inte nog bra för MITT tycke sen har alla olika "standard" om du är nöjd med dina prylar så är det väll bra.
Att huven inte är bra syns tydligt, det jag menade var att det KANSKE inte är nerlagt så mycket tid för inpassning och justering, annars är det riktigt illa.
Vet du om huvarna är helt i plast eller är det bara "skinnet" som är limmat på en stålstomme?
Jag önskar också att man kunde handla billiga prylar som passar perfekt men det är bara inse att dom sakerna är sällsynta tyvärr.
Men beställer man delar med spec. att dom ska användas på utställning så tycker man ju att dom borde hålla en viss standard, annars tycker jag dom borde påpeka att det kan krävas en del bearbetning.
Måste bara få fråga varför du ska ha plastdörrar på en utställningsbil?
Hur som helst så är mitt råd att man ställer in sig på halvtaskig passform när man handlar relativt billiga glasfiberdelar och ju mindre arbete delen kräver kan du se som bonus, det är min erfarenhet.
Ta det för vad det är helt enkelt.
Hittar du nån som kan göra glasfiberdelar med plåtfinish och passform får du gärna dela med dig