Som sagt så är det en Diesel, så räkna med att den e skapligt trött och att den kostar ganska mycket att skatta... Troligen är det även en automat-låda på bilen då detta var väldigt vanligt.
Är den en turbodiesel och inte en gammal sur stackare med sugmotor är den värd en del men gamla sugdieslar+automat är inte värda mycket, väldigt slöa bilar som sagt...
Ja bilen är absolut någonting att ha men räkna med hög årsskatt eftersom det är en gammal diesel, slö behöver den möjligtvis inte vara beror helt på skicket och hur dann den är körd av tidigare ägare men räkna som sagt inte med någon raket.
Har en Mercedes benz W124 300D -88 automat som jag har kört med dagligen sedan februari. Mycket nöjd med den faktiskt. Lite rost i karossen tyvär men väldigt välservad och bara 20.000 mil på mätaren. En ägare. Det osar kvalite rakt igenom de här bilarna. De är mycket angenäma att köra men knappast några fart vidunder. jag är ändå ganska nöjd. 300D som jag har är en rak 6 på 3liter utan turbo med blyga 110 hk. Jag tycker dock att den funkar helt ok. Jag kör både stads och landsväg och det finns att ge så det räcker! 250TD har väl lite mer hästar typ 120-130? Och lite bättre vrid förstås.
För att vara en bil från 88 käns den väldigt modern. Både antispin och abs. Tyvär var MB tvungna att möta konkurensen från Japan i mitten av nittiotalet och då fick kvaliten stiga åtsidan. De gammla mercorna typ w123 och w124 kallas ofta för "overengineered" av entusiaster på utländska forum. På svenska; överarbetad....ungefär
Som sagt så är det en Diesel, så räkna med att den e skapligt trött och att den kostar ganska mycket att skatta... Troligen är det även en automat-låda på bilen då detta var väldigt vanligt.
Är den en turbodiesel och inte en gammal sur stackare med sugmotor är den värd en del men gamla sugdieslar+automat är inte värda mycket, väldigt slöa bilar som sagt...
det är inte jag som betalar skatt i och med att jag inte är 18 än. Det är inte en automat-låda, det är 7 ägare och den har gått 57000....