Fiero skrev:
Har haft en sänkt 200SX tidigare som är något snabbare i orginal än Fieron men körupplevelsen "overall" är bättre i Fieron, både bilen och sittpositionen upplever jag som betydligt lägre och fetare och mer som en "riktig" sportbil än 200:an, inget baksäte, mer attityd över bilen, motorvibrationer och motorljud i kupén bakifrån förhöjer upplevelsen, direktare styrning utan servo.. äkta Gocart känsla helt enkelt.
Enda som är riktigt dåligt på Fieron är bromsarna orginal = stanna ett godståg (finns uppgrades).
Sen att man får mycket uppmärksamhet från folk och suktande blickar efter bilen, gör tummen upp, vinkar och kommer fram och vill prata och fotta är bara ett plus då bilen känns ännu mera exklusiv än den egentligen är då det faktiskt är en billig bil att köpa och äga, detta hände mig sällan med 200:an för tio år sedan, då den fortfarande var en mer "ovanlig" bil i ungdomsbilkretsar..
Vill dock poängtera att jag verkligen gillar 200:an också och fortfarande saknar min gamla bil ibland, inget ont om Nissan..
Att jämföra Fieron med modernare och snabbare personbilar som Audi, VW, Bmw och likande "prestanda" personbilar går inte, det är inte samma sak att köra en modern personbil jämfört med primitiva Fieron även om dom må vara snabbare på rakorna och säkert en del i kurvorna också.. svårt att förklara men jag lovar, det är så..