3479
Sök

Pontiac Fiero, är dom ovanliga?

15 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=93274

Har aldrig sett en sådan bil förut, är dom ovanliga eller ??

Gillar stylingen, kolla före och efter.. lol

4 506 Inlägg
24 januari 2009
Haha första inlägget du gör tongue
Du råkar inte vara han som äger bilen eller  smile

Kan du andas kan du dö.

15 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Närå.. har en Corvette C5, dock inga bilder uppe än, måste skaffa ny kamera, gamla pajjade !

Sökte på Fiero och såg att det fanns fler på garaget så den är nog inte så ovanlig som jag trodde..

1337
1 343 Inlägg
24 januari 2009
Speed-devil skrev:
Närå.. har en Corvette C5, dock inga bilder uppe än, måste skaffa ny kamera, gamla pajjade !

Sökte på Fiero och såg att det fanns fler på garaget så den är nog inte så ovanlig som jag trodde..

Fiero har funnits ett tag.
denna bil alla gör ferrari replika på...

I'm not a fighter, I'm a lover!

TACS Medlem
457 Inlägg
25 januari 2009
_Wallis_ skrev:
Haha första inlägget du gör tongue
Du råkar inte vara han som äger bilen eller  smile

Nog är det lurt alltid ... tongue

4 767 Inlägg
25 januari 2009
Fixade till rubriken lite.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
25 januari 2009
Snyggaste amerikanare som nån gång gjorts ju!

Sump Runk Rätt O Slätt!

12 086 Inlägg
26 januari 2009
Tråkiga med Fieron är ju att den är så slö, 140hk vafan kom igen..
Annars är de ju en spännade liten bil smile

huh?
10 427 Inlägg
26 januari 2009
Fiero skrev:
Bilen väger ju ca 1160kg så den är ju inte direkt tung för sin motoreffekt, jag skulle kalla den pigg men inte snabb..

Hur är dom på vägen då? (jämfört med valfri annan bil du brukar/ har brukat).
Mittmotor lär ju göra en del för vägegenskaperna trots bilens ålder smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 januari 2009
Fiero skrev:
Har haft en sänkt 200SX tidigare som är något snabbare i orginal än Fieron men körupplevelsen "overall" är bättre i Fieron, både bilen och sittpositionen upplever jag som betydligt lägre och fetare och mer som en "riktig" sportbil än 200:an, inget baksäte, mer attityd över bilen, motorvibrationer och motorljud i kupén bakifrån förhöjer upplevelsen, direktare styrning utan servo.. äkta Gocart känsla helt enkelt.
Enda som är riktigt dåligt på Fieron är bromsarna orginal = stanna ett godståg (finns uppgrades).

Sen att man får mycket uppmärksamhet från folk och suktande blickar efter bilen, gör tummen upp, vinkar och kommer fram och vill prata och fotta är bara ett plus då bilen känns ännu mera exklusiv än den egentligen är då det faktiskt är en billig bil att köpa och äga, detta hände mig sällan med 200:an för tio år sedan, då den fortfarande var en mer "ovanlig" bil i ungdomsbilkretsar.. smile

Vill dock poängtera att jag verkligen gillar 200:an också och fortfarande saknar min gamla bil ibland, inget ont om Nissan..

Att jämföra Fieron med modernare och snabbare personbilar som Audi, VW, Bmw och likande "prestanda" personbilar går inte, det är inte samma sak att köra en modern personbil jämfört med primitiva Fieron även om dom må vara snabbare på rakorna och säkert en del i kurvorna också.. svårt att förklara men jag lovar, det är så..

du glömde en liten sak tror ajg... instrumentpanelen med hastighetsmätar o sånt är väll itne allt för vacker tongue Kantig o steril tycker ajg iallafall.. men men.. smaken o baken o allt de där... Underbart fiina bilar är de ialalfall smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Smålänning
7 883 Inlägg
26 januari 2009
En polare har en Fiero GT. Rätt bra att köra i snö med faktiskt, men riktigt jobbiga att åka på ställ med tongue Får feta returer om man inte är beredd smile

Han anser det vara den ultimata vinterbilen i detta salt-land p.g.a plastkarossen tongue

Och JA, han kör med den som bruksbil året om smile

Går gansla fint på vägen måste jag säga smile Lite sävliga om man jämför med europeiska eller japanska, men för att vara amerikansk så går den riktigt bra i kurvorna smile

Men reservdelar är svårt... Vi fick leta i 3 månader för att få fram bromsok till den. Hade utgått hos GM.. VAFAN!!! Till en så ny bil... hmm

Hursomhelst, visste inte att det fanns så få GT... Kanske ska säga till han att va lite rädd om den som omväxlning smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

375 Inlägg
26 januari 2009
Fiero skrev:
Att jämföra Fieron med modernare och snabbare personbilar som Audi, VW, Bmw och likande "prestanda" personbilar går inte,

Det ÄR en helcool bil utan tvekan. Har sneglat på en Fiero själv i många år men det som hela tiden gjort att man backat är som sagt det låga antalet hk i jämförelse med utseendet.
Spelar ingen större roll om du jämför med bilar från 88 eller idag så hade dom flesta "aningen snabbare än standardbilar" fler hästar än Fieron. Kadett GSI 16v, Golf GTI 16v, Saab Turbo, Alla BMW från 2,5l, Audi 100 Turbo, Audi 200 Turbo ja listan kan göras hur lång som helst även bland ganska vanliga bilar från samma år. Så visst är den väl lite i klenaste laget för sin personlighet.

Sen att den har en speciell karaktär och ger helt annan körupplevelse än dom jag räknade upp tvekar jag inte alls på.
Senast redigerat av Dirk Diggler (26 januari 2009)

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
13 mars 2009
kollar me på fiero som bruks bil tongue åh cheva har ju sitt 4.3l v6 från silverado. så ska nog gå få fart i dom med..  men dom e inte lätta hitta. ligger en bra på blocket nu.. flyttgods från usa. så får man ju byta motor bara besikta wink känns som fieron e lite av svar på toyotas mr2..

2 118 Inlägg
15 mars 2009
En bil är en bil, och en bil ska användas... hela karossen är ju av plast, inte mkt som rostar där inte..
Dom finns ju inte i överflöd men dom är inte heller super sällsynta..

Edit: trevlig läsning måste jag säga cool

Mvh NJ
Senast redigerat av NJ_ (15 mars 2009)

D.i.l.l.i.g.a.f

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
15 mars 2009
intresant läsning smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Haj på det mesta
15 Inlägg
3 maj 2010
NJ_ skrev:
En bil är en bil, och en bil ska användas... hela karossen är ju av plast, inte mkt som rostar där inte..
Dom finns ju inte i överflöd men dom är inte heller super sällsynta..

Edit: trevlig läsning måste jag säga cool

Mvh NJ

Helt rätt att karossen inte rostar men du har ju hela chassit osv som kan rosta. Bilen hänger ihop dåligt med bara skärmar...

Jag vet, har skruvat en hel del med Fiero och har hand om Fieroforum samt äger Europas första taksänkta fiero

Med vänliga hälsningar
SHARKMAN
Taksänkt Fiero

Sök