Det är ganska olika specar på de där stegen som du länkar till. Jag har kollat på produkternas hemsidor och sökt manualer, men Pyle är det enda steg som jag har hittat manual till:
====================================================================
Lanzar Vibe286 finns inte på hemsidan, däremot en massa andra steg i samma serie. Utgår man ifrån stegens RMS-effekter enligt specen så drar de MINST 2-3 ggr mer ström än vad stegen är säkrade för, en del steg har ännu större skillnad. Min åsikt är att såna effektengivelser inte går att lita på, därför litar jag inte heller på effektangivelsen för Vibe 286.
Pyle PLAM2300 ger ut 2300 W totalt enligt produktspecifikationen på Ebay och även på Pyles hemsida, detta är dock bara "skitsnack". I manualen står det 2x75 W i 4 Ohm och 2x150 W i 2 Ohm, men däremot står det inte om det är RMS-effekt. Säkringen är på 40 A, vilket gör att 2x150 W låter som en mycket rimlig siffra. Stämmer säkert ganska bra.
Power Acoustik OV1-3000D finns inte på deras hemsida, däremot OVN1-3000D. Effektsiffrorna är identiska så det kan ju vara en liten felskrivning på Ebay, men jag är inte helt säker. Det finns ingen bild på vilken storlek stegets säkringar har, om det nu finns säkringar (inte alla steg som har egna säkringar nämligen). Då är det lite svårt att kunna avgöra ifall stegets effektangivelse verkar stämma eller inte.
Angående inkoppling av 2 st steg så står det en del förklaringar i inlägg #30.