2707
Sök

Extra säte i skuffen på volvo 2/7/9-5 serien. Regga om för 6 passagerare?

149 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Tjenare.
Går och funderar lite på att införskaffa en hederlig gammal volvo kombi igen. Vazen ska självklart behållas wink
Det som vore kul är att ha extra sätet i skuffen installerat så om man ska köra på extra folk är det bara att fälla upp, utan att det blir trubbel med lagen. (Alla vet ju att man åker 10 pers behagligt i en volvo annars wink )

Då till den stora fråga, måste bilen vara reggad med ett sådant säte i för att inte polisen ska ha något att säga till om?  Eller räcker det med att sätet sitter i ordentligt samt att bälte och allt fungerar?

Om den måste reggas med sätet, vad kan det tänkas att kosta?
en sista fråga, vad ska man söka på för att hitta ett sådant säte?

Tackar för mig och hoppas på många givande svar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 maj 2010
Det sätet som fanns att köpa till från volvo är ju bara tillåtet för barn, kan ej gränsen.

Jonas

149 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Så här står det att läsa på Volvos hemsida:
"EU
Godkänt för barn upp till 36 kg och maxlängd 140 cm vardera
Bälteskudde är ej godkänd i kombination med extrasäte"

Oflyt. Samt att dom uppenbarligen har bannat dom sätena för att "nu mer måste alla sitta i färdriktingen".

Äh, frågan är om man ska orka bry sig. Har dom bälte dom som sitter i skuffen så får polisen nöja sig tycker jag.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 maj 2010
FarmoR skrev:
"EU

Oflyt. Samt att dom uppenbarligen har bannat dom sätena för att "nu mer måste alla sitta i färdriktingen".

Äh, frågan är om man ska orka bry sig. Har dom bälte dom som sitter i skuffen så får polisen nöja sig tycker jag.

Verkar ju sjukt, eftersom man sitter säkrare bakåtvänt :S

Jonas

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 maj 2010
Volvo_Mannen skrev:
FarmoR skrev:
"EU

Verkar ju sjukt, eftersom man sitter säkrare bakåtvänt :S

Men det är ju också en sanning med modifikation, i ett normalt säte sitter du säkrare bakåt... men frågan är om volvos extrasäte för barn är lika säkert som ett vanligt säte... tror inte det..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök