3434
Sök

Trasig elhiss GOLF IV

Tyskstuk
466 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Hej!

Nu börjar det bli varmt även här uppe i norr och nu vill jag kunna hissa ner rutorna.

Fel 1: På Elhissen på förardörren verkar rutan ha släppt från "fästet". Motorn funkar och rör på sig men rutan följer inte med, om jag hissar ner den i boten och tar händerna och trycker ner rutan så känns det som Natt den är lös. Någon som vet vad som hänt? Lät att åtgärda själv?

Fel 2: Någon gång under vintern har höger elhiss slutat funka. Det klickar i relät men motorn låter stendöd. Är det motorn eller relät som är trasig? Behöver motorn isf bytas?

Tack ni som orkar hjälpa!

MVH Rickard

fälg fantast
1 086 Inlägg
21 april 2010
motorn, detta e en av golf iv:s barnsjukdommar, oftast motorn som sagt sitt, är inte dyrt alls med en bra beg

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Tyskstuk
466 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
Ja okej! PÅ bakdörren då tänkte du? smile

Har du någon aning vad som hänt i framdörren?

Tyskstuk
466 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Ingen som vet om det är en vajern som gått av eller om den bara lossnat från sina fästen?smile Tänkte försöka ta itu med detta men vore great om man kunde få lite hjälp:)
Senast redigerat av Rille_Pille (9 maj 2010)

230 Inlägg
9 maj 2010
troligen vajern som har hoppad av eller gått av

269 Inlägg
9 maj 2010
Inte ofta det är fel på elhiss otorn ... Brukar vara vajrar so traslar ihop sig , så det är bara gå till vag o köpa en rep sats för elhiss o bara byta vajrar ...

VW Passat R Tdi 4motion

Tyskstuk
466 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
jag har haft isär hela dörrsidan och såg nu att det var plastclipset som sitter på skenan som hade pajat, måste man köpa en hel sats eller tror du de lagerför bara clipset?

Sök