3132
Sök

Kollat felkoder och fick 2-3-2 - bränsletillförsel för dålig m.m i min 940 GL -91a, vad kan det vara för fel?

NissanMotorsport
5 februari 2010
Trådstartare
Har kikat på felkoder nyss, och fick på bränslesystemet (uttag 2) dessa koder:

1-2-2 - Batteri för dåligt

2-3-2 - Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid tomgång. Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning.

Så står det i min bok, men vad kan det vara? Den är väldigt seg att starta när den är kall (beror inte på batteriet), har nyligen bytt tändstift,tändkablar, rotor och fördelare.. så det är troligen inget i tändväg.. den dör inte men den har dålig tomgång och den drar mycke bensin.. vad gissar ni på?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 februari 2010
går den bra när den blivit varm då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

NissanMotorsport
5 februari 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
går den bra när den blivit varm då?

Japp, då går den bra och startar lätt.. dock drar den mycke bensin

10 Inlägg
9 maj 2010
Gissar på bensinfiltret, en mekaniker gjorde feläsling på min volvo 940 91a och han sa att det är bränslefiltret som kan vara gammal och igentäppt så de kommer inte in tillräckligt med soppa i motorn när den är kall + att motorn drar mera soppa (vilket jag har märkt) annars kan de vara något med någon ventil? som kan vara utsliten (kommer inte ihåg vad ventilen satt eller hette) men den gjorde något med att soppan kommer fram till motorn och att den styr bränsletillförsen och att den öppnas för tidigt. Ska byta bränslefilter idag kan komma med mer info om de blev någon skillnad.

30 Inlägg
9 maj 2010
Lyser lambdan? Hade precis samma fel på min 91 med. Det var den givaren som sitter under insuget som sköter styrningen till kallstarten. Antar att dina stift är svarta med?

Sök