Jag körde lastbil på en mindre väg ute på landet för något år sedan. På den vägen kan man dock mötas två lastbilar. Som alla vet när man kör lastbil ute i skogarna så kör man inte 1cm från vägkanten, för då ramlar man oftast ner... Och kommer det någon så håller man till höger. No problem.
Körde iaf ~50 på den vägen.
Möter en grusbil som kommer i 70-80 knyck där som ställer sig på bromsarna och tutar. Imponerande inbromsning.
Han blir iaf helt skogstokig på mig (?).
Jag hade ju redan kört till höger när jag såg honom direkt i kurvan, så jag hade redan rätt placering. Däremot så stod ju han mitt i vägen. Jag tutar en gång på honom varpå han kör upp bredvid mig och vevar ner rutan och skriker "huuur faaaaaaan kör du din jävla homofilfanskap stockholmare!!" osv osv osv.
Jag svarade lugnt att jag kör lugnt och att han kanske inte skulle köra så snabbt om han inte klarar av det.
Sen log jag och sa hejdå och åkte iväg.
Då började han backa i full fart och backa ikapp mig och körde in lite framför mig och blockerade vägen.
Jag vevade ner rutan åter igen och frågade om han kunde sluta med det där, att han skulle lugna ner sig för jag har bråttom varpå han börjar dreggla och rinna saliv om munnen, jag började bli lite orolig för lastbilen för han verkade helt tokig så jag sa "ha en bra dag" och vevade jag upp rutan.
Då såg han ut att få helt hjärnspel och började skaka på huvudet som om han fick någon hjärtattack, tog ett superstort andetag och spottade på rutan samtidigt som han hade baksnus, så hela bilen på sidan blev full av snus. haha fy fan vad äcklig gubbe.
Jag bestämde mig för att fly, körde ner i diket, stämplade fullt på gasen och trängde mig förbi varpå han åter igen skulle försöka backa ikapp mig men fick motorstopp. Phew!
craaazy motha fucka grus-åkare.
Kan man inte hantera sitt fordon, eller stress och agerar sådär om man blir chockad så kanske man inte ska köra fordon.