3416
Sök

Arg i trafiken,,, Ngn rolig story ?

19 Inlägg
27 april 2010
Var påväg till sambons föräldrar i Insjön och låg som bil nr 3 i en kö av ca 10 bilar på en 70-sträcka.
Höll ett lagom avstånd (3 sekunder) till framförvarande bil när en Audi A4 plötsligt dyker upp i backspegeln.
Han pressade sig om hela kön och hann precis in framför mig innan han krockade med en mötande bil. Nu låg han alltså bara någon meter framför min kofångare.  Blev förbannad på hans uppträdande och demonstrerade detta genom att blinka med helljuset och glodde på honom i hans backspegel som han kollade i. Då tar idiotfan upp handen genom takluckan och pekar finger åt mig. Sedan kastar han sig ut i andra körfältet och börjar köra om framförvarande bilar.
I detta läge blev jag helt vansinnig och växlade ner till 3:an och gasade efter honom. Vi fick möte som var tvungna att gå ut på vägrenen för att inte krocka med oss. Jag tänkte helt enkelt inte utan lät mina känslor ta över. Jag var helt vansinnig och ville bara få tag på "den jäveln". Min sambo skrek åt mig att sluta och började grina. Hon hade nog aldrig sett mig så arg. Förstod vad jag gjort och lugnade ner mig och lät han åka vidare.
Inget jag är stolt över. Såg helt svart och tänkte inte för 5-öre på vad jag gjorde.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
28 april 2010
jag har en skön big_smile

va ute å gled i min farsans M3a förra sommaren när det var powermeet här i stan. så ja drog förbi en mack och skulle köpa nånting att dricka.

så jag parkerar bilen. går in. köper dricka. kommer ut. och då är man inparkerad av 3 st pantade raggare. med sina äckliga bilar. så jag hoppade helt sonika upp på huven på en av bilarna å sa att flyttar ni inte bilarna. så kommer jag göra detsamma med er. så börjar gubb aset skälla å gapa att dendär huven kostar hit å dit. men dom flytta sig iaf. å innan jag åkte därifrån så sa jag: min tid är dyrare än din huv din jävla raggarjävel smile

8-)

1 801 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:

va ute å gled i min farsans M3a förra sommaren när det var powermeet här i stan. så ja drog förbi en mack och skulle köpa nånting att dricka.

så jag parkerar bilen. går in. köper dricka. kommer ut. och då är man inparkerad av 3 st pantade raggare. med sina äckliga bilar. så jag hoppade helt sonika upp på huven på en av bilarna å sa att flyttar ni inte bilarna. så kommer jag göra detsamma med er. så börjar gubb aset skälla å gapa att dendär huven kostar hit å dit. men dom flytta sig iaf. å innan jag åkte därifrån så sa jag: min tid är dyrare än din huv din jävla raggarjävel smile

I mina ögon otroligt omoget gjort utav dig. Bara om du letat upp dom och skrikit dig hes hade nog gjort saken bättre.

375 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:

Oj vad tuff du va då. cool eller inte...

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:

Annars hade du bara kunnat be dem lugnt och fint att flytta bilarna? wink

Och vid närmare eftertanke låter det som att hela storyn är tagen direkt ur en serietidning.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:

Skön var den inte, omogen skulle jag säga.
Var glad att du inte hade ett fälgkors genom ögat ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
28 april 2010
Skulle hem till morsan i Vimmerby (ca 6.5 mils resa från där jag bor). Det var midsommar och jag hade riktigt bråttom. Dock kör jag nästan aldrig för fort. Men tänkte att jag kunde blåsa på i 100 km/h i alla fall. Däremot fanns det folk på vägen som inte hade lika bråttom. Bara efter någon mil så fick jag en fetkärring i en minibuss framför mig. Hon låg där och fes i 65/70 km/h och jag började bli upprörd. Jag ville såklart köra om, men trafiken i mötande körfält hindrade mig. Det var grym trafik och jag fick ingen chans att köra om.

Jag låg konstant och blinkade med helljusen, för det fanns många ställen med riktigt bra vägren. Blinkade med helljuset och försökte få henne att fatta att hon kunde svänga ut lite så jag kunde köra förbi. Men inte då.

Efter 3,5 - 4 mil fick jag äntligen en lucka i och med världens raksträcka. I samband med att jag blåser om ställer jag mig på tutan för att markera igen att jag velat köra om under den senaste halvtimmen. Då ser jag kärringen... knallröd i ansiktet, ser ut som att hon håller på att explodera. När jag kör förbi ger hon mig fingret och räcker ut tungan. Så jävla bra alltså!

Det är rätt intressant hur folk kan reagera. En annan grej var hur en cyklist reagerade, trots att denne hade fel. Jag hade bråttom till jobbet, körde genom stan där det finns ett par trafikljus. Jag har grönt och alltså har trafikanten (som går över gatan, hållandes i cykeln) rött. Men som sagt, han går över ändå och jag är nära på att klippa honom, så jag tutar till precis innan jag kör över övergångsstället. I samband med det blir han skitförbannad och slänger ut cykeln emot min bil, men missar med några enstaka centimetrar. Vad fan är det för fel på folk? Har man rött och det kommer en massa bilar så går man inte ändå....

998 Inlägg
28 april 2010
Hexenhammer skrev:
Skulle hem till morsan i Vimmerby (ca 6.5 mils resa från där jag bor). Det var midsommar och jag hade riktigt bråttom. Dock kör jag nästan aldrig för fort. Men tänkte att jag kunde blåsa på i 100 km/h i alla fall. Däremot fanns det folk på vägen som inte hade lika bråttom. Bara efter någon mil så fick jag en fetkärring i en minibuss framför mig. Hon låg där och fes i 65/70 km/h och jag började bli upprörd. Jag ville såklart köra om, men trafiken i mötande körfält hindrade mig. Det var grym trafik och jag fick ingen chans att köra om.

Jag låg konstant och blinkade med helljusen, för det fanns många ställen med riktigt bra vägren. Blinkade med helljuset och försökte få henne att fatta att hon kunde svänga ut lite så jag kunde köra förbi. Men inte då.

Efter 3,5 - 4 mil fick jag äntligen en lucka i och med världens raksträcka. I samband med att jag blåser om ställer jag mig på tutan för att markera igen att jag velat köra om under den senaste halvtimmen. Då ser jag kärringen... knallröd i ansiktet, ser ut som att hon håller på att explodera. När jag kör förbi ger hon mig fingret och räcker ut tungan. Så jävla bra alltså!

Det är rätt intressant hur folk kan reagera. En annan grej var hur en cyklist reagerade, trots att denne hade fel. Jag hade bråttom till jobbet, körde genom stan där det finns ett par trafikljus. Jag har grönt och alltså har trafikanten (som går över gatan, hållandes i cykeln) rött. Men som sagt, han går över ändå och jag är nära på att klippa honom, så jag tutar till precis innan jag kör över övergångsstället. I samband med det blir han skitförbannad och slänger ut cykeln emot min bil, men missar med några enstaka centimetrar. Vad fan är det för fel på folk? Har man rött och det kommer en massa bilar så går man inte ändå....

Det man att man går fast att man har rött är vanligt tyvärr, väldigt mycket här i göteborg spec på sommaren, brukar ha lite rejs med dom, får jag grönt gasar jag på inte mycket men man ligger på 1an men bilen låter mycket och man lägger sig på tutan, var en Kille fan jag tror han sket ner sig, ingen annan gick utan han och tjejen skulle gå hon stannade som tur var och han gick, han hoppade 2 meter jämfota bakåt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
28 april 2010
LordLife skrev:
Det man att man går fast att man har rött är vanligt tyvärr, väldigt mycket här i göteborg spec på sommaren, brukar ha lite rejs med dom, får jag grönt gasar jag på inte mycket men man ligger på 1an men bilen låter mycket och man lägger sig på tutan, var en Kille fan jag tror han sket ner sig, ingen annan gick utan han och tjejen skulle gå hon stannade som tur var och han gick, han hoppade 2 meter jämfota bakåt.

Hehe. Klockrent. wink

Okej, jag går också emot rött... om jag ser att jag hinner innan bilarna kommer. Men fan inte när bilen har 5 meter kvar. Och att på det sedan försöka slänga sin cykel på bilen också... suck, vilket folk!

1 101 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:

Och sen vaknade du?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

4 005 Inlägg
28 april 2010
Jag körde lastbil på en mindre väg ute på landet för något år sedan. På den vägen kan man dock mötas två lastbilar. Som alla vet när man kör lastbil ute i skogarna så kör man inte 1cm från vägkanten, för då ramlar man oftast ner... Och kommer det någon så håller man till höger. No problem.

Körde iaf ~50 på den vägen.
Möter en grusbil som kommer i 70-80 knyck där som ställer sig på bromsarna och tutar. Imponerande inbromsning. smile Han blir iaf helt skogstokig på mig (?).

Jag hade ju redan kört till höger när jag såg honom direkt i kurvan, så jag hade redan rätt placering. Däremot så stod ju han mitt i vägen. Jag tutar en gång på honom varpå han kör upp bredvid mig och vevar ner rutan och skriker "huuur faaaaaaan kör du din jävla homofilfanskap stockholmare!!" osv osv osv.

Jag svarade lugnt att jag kör lugnt och att han kanske inte skulle köra så snabbt om han inte klarar av det. smile Sen log jag och sa hejdå och åkte iväg.
Då började han backa i full fart och backa ikapp mig och körde in lite framför mig och blockerade vägen.

Jag vevade ner rutan åter igen och frågade om han kunde sluta med det där, att han skulle lugna ner sig för jag har bråttom varpå han börjar dreggla och rinna saliv om munnen, jag började bli lite orolig för lastbilen för han verkade helt tokig så jag sa "ha en bra dag" och vevade jag upp rutan.

Då såg han ut att få helt hjärnspel och började skaka på huvudet som om han fick någon hjärtattack, tog ett superstort andetag och spottade på rutan samtidigt som han hade baksnus, så hela bilen på sidan blev full av snus. haha fy fan vad äcklig gubbe.

Jag bestämde mig för att fly, körde ner i diket, stämplade fullt på gasen och trängde mig förbi varpå han åter igen skulle försöka backa ikapp mig men fick motorstopp. Phew!

craaazy motha fucka grus-åkare. wink

Kan man inte hantera sitt fordon, eller stress och agerar sådär om man blir chockad så kanske man inte ska köra fordon. smile

582 Inlägg
28 april 2010
Thunderbird88 skrev:
Alex_M skrev:

Skön var den inte, omogen skulle jag säga.
Var glad att du inte hade ett fälgkors genom ögat ...

lol Ja det låter som att nån har bra fantasi, eller grym tur... Hade den killen stått på min huv vet jag inte vad jag gjort med hans neutral
Senast redigerat av norpan (28 april 2010)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
28 april 2010
Var i Stockholm förra året, promenerar på trottoaren, ska gå över till andra sida, ser att jag ahr grön gubbe, börjar gå över gatan, så kommer en taxichaffis, börjar tuta och vifta med händerna. Shit, gick jag mot rött, var min tanke. Ser fortfarande att jag har grönt. Stannar framför taxin och pekar lungt på min gröna gubbe. Ser då en kvinna, som gick bakom mig, gå fram till tacin, sm hade nedvevade rutor. Så hör jag henne fråga honom om han har körkort lol Gick dit för att supporta henne. Minns en vad han svarade.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 570 Inlägg
28 april 2010
Alex_M skrev:
innan jag åkte därifrån så sa jag: min tid är dyrare än din huv din jävla raggarjävel smile

Undrar vem som uppförde sig som en "raggarjävel"? Hoppa runt på motorhuvar på en mack i en lånad bil. Haha.

463 Inlägg
29 april 2010
FordRSC skrev:
Var i Stockholm förra året, promenerar på trottoaren, ska gå över till andra sida, ser att jag ahr grön gubbe, börjar gå över gatan, så kommer en taxichaffis, börjar tuta och vifta med händerna. Shit, gick jag mot rött, var min tanke. Ser fortfarande att jag har grönt. Stannar framför taxin och pekar lungt på min gröna gubbe. Ser då en kvinna, som gick bakom mig, gå fram till tacin, sm hade nedvevade rutor. Så hör jag henne fråga honom om han har körkort lol Gick dit för att supporta henne. Minns en vad han svarade.

Den var klockren! Jag har ofta varit på väg att bli överkörd av "bilister" här i stan som inte vet vad grön gubbe innebär..

203 Inlägg
16 maj 2010
Dessa moppepojkar.
Pendlade mkt mellan Jkpg och Oskarshamn som väktare innan, och ibland var vi 4väktare i bilen.
I vissa småhålor man åkte förbi kunde de stå mitt i gatan eller åka 8st mitt på gatan långsamt och prata med varandra med hjälmen antingen på styret eller uppdraget på huvudet.

Iaf, körde jag inte om dem och tvärnitade efter tutat till så brukade de flytta på sig.
Men just denna gång skulle de spela tuffa och kasta en cola burk bakåt som jag körde över och de pekade finger (tror detta var i målilla eller vad det heter).
Jag tutade till men de vägrade flytta på sig från vägen, de var väl 5st mopeder och ungefär 2pers på varje som körde i 20km/h på 50väg.

Efter 10s kör jag upp väldigt nära och ställer mig på tuten. Då slår ena snorungen till på framskärmen med handen.

Det är här mitt tålamod försvinner och mina 3kollegor.
Kör upp halvvägs på trottoaren för att kunna köra förbi, sneställer bilen över gatan och alla 4väktare rusar ut från min bil och griper tag i 2mopeder.

Snacka om att deras miner och små ynkliga ljud var priceless!
Slutade med att vi tog nyckeln till ena mopeden och gav inte tillbaka den förrän han ringde sina föräldrar, och dem kom strax efter och bad så mycket om ursäkt.

Utöver det har man blivit hotad av utlänningar som gjort idiot omkörningar och man blinkat till med helljuset som god medborgare när man klagar.

EDIT. är trött som få och har massa stavfel smile
Senast redigerat av Strongman (16 maj 2010)

Sök