Hej håller på att bygga bur i min 264 från 75. skulle vilja veta om dem är petiga med att man inte får måla buren innan man reggar den? om dem vill se svetstar tydligare. är dem petiga med va man har för matrial för att lägga runt buren som skydd för att man inte ska slå i huvudet?
är det en vanlig regbesiktigt på bilprovningen så bryr dom sig inte hur svetsar ser ut..
helt riktigt.
ang burvaddering så behöver du bara vaddera buren på de ställen du kan slå i den med dina kroppsdelar, i fastspänt läge. har du helbur så MÅSTE du ha en avbärare emot det röret som sitter i rutans ovankant. en slags kil i halvhård material. vissa lägger en 2-3mm aluplåt som en kil emot röret. jag sjkälv satte en 3mm lexanskiva under hela bur-rören i taket (detta var den bästa lösningen de sett, iaf i Ängeholm)
ska regga min volvo -87 nästa vecka med bur! jag har fått ett papper från bilprovningen. där allt som du skriver står. Detta fick jag i november. Nu har dock alla experter i verkstan kommigt på att det inte går att regga med bur längre. Vilket jag dock hävdar.
Stämmer det att det inte är några problem med reggnin om man uppfyller dessa önskningar.
Vad tror du /ni om en avbärare i sån där blå mark isolering (hård frigolit typ) ?
KHRacing skrev:
evilaudio skrev:
är det en vanlig regbesiktigt på bilprovningen så bryr dom sig inte hur svetsar ser ut..
helt riktigt.
ang burvaddering så behöver du bara vaddera buren på de ställen du kan slå i den med dina kroppsdelar, i fastspänt läge. har du helbur så MÅSTE du ha en avbärare emot det röret som sitter i rutans ovankant. en slags kil i halvhård material. vissa lägger en 2-3mm aluplåt som en kil emot röret. jag sjkälv satte en 3mm lexanskiva under hela bur-rören i taket (detta var den bästa lösningen de sett, iaf i Ängeholm)
varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
inga som helast problem att regga med bur lovar jag dig, det som SBP gjorde förrförra året var att ändra i pappersexersisen bara - inget annat vet ej hur hårt den frigoliten är, men i mina tankar är den trigolit = för mjuk & går för lätt sönder.
den är iof rätt hård. Men en alu plåt eller en plast som man fäster i buren med 2 eller 3 rör klammer. som sen går från buren upp mot taket dvs bakåt ?
Ingen som har nån bild på hur ni löst det?
KHRacing skrev:
inga som helast problem att regga med bur lovar jag dig, det som SBP gjorde förrförra året var att ändra i pappersexersisen bara - inget annat vet ej hur hårt den frigoliten är, men i mina tankar är den trigolit = för mjuk & går för lätt sönder.
varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
den är iof rätt hård. Men en alu plåt eller en plast som man fäster i buren med 2 eller 3 rör klammer. som sen går från buren upp mot taket dvs bakåt ?