3399
Sök

2-3 cm spricka i kjolen vid leverans, bör jag bry mig?

906 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
#1
Tjena tjena, har en liten fråga, eller kanske mer förslag på vad man ska göra eller hur ni hade gjort?

Fick hem bakkjolen idag, i glasfiber. Nu är de så först var den lite skavd(bryr mig ej), men där var en spricka på ca 2-3 cm i ena kanten, en som gått rakt igenom dvs.

Är detta något man bör räkna med när dem skickar grejerna? Samt hur ska jag göra? Är de lättare för mig att skita i det och be någon göra ett litet spackel jobb eller ska jag ringa och fråga om de går fixa till?

Känns lite dumt att säga till om det, därför mina undran?

Tacksam för svar.  Mvh

=)

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
21 maj 2010
#2
reklamera!

kontakta firman du köpte de av å kolla mä dom hur du ska göra.
e de en bra firma så tar dom tillbaka den å skickar en ny.

de e inget man ska räkna mä att saker man skickar efter ska vara sönder vid leverans.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Dåre
182 Inlägg
21 maj 2010
#3
Japp reklamera

vad jag vet har även en spricka tendens till att växa och bli rätt så stor om man har otur.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

1 067 Inlägg
22 maj 2010
#4
Fraktskada ska reklameras inom 7 dagar..  Har du kvar emballaget?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
22 maj 2010
#5
Kan bara säga hur jag skulle gjort.

Jag hade tagit kort på skadan. ringt företaget som du köppte den av. Mailat bilden till dem medans jag la på några lager plast på baksidan.

Är det ett vettigt företag så kompenserar dem dig med en pryl eller lite pengar.

(Detta för att det går sjukt mycket fortare att plasta lite än att embalera saker bra och åka till bussgods/posten och skicka det)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

4 767 Inlägg
22 maj 2010
#6
Jag hade lagat det själv, tar ju bara 10 minuter... Troligtvis måste du ju ändå plasta och spackla en del för att få bra passform..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 653 Inlägg
22 maj 2010
#7
jag hade lagat det och gjort som Totten skrev, är de shysta så får du någon form av kompensation.
jag hade dock inte lagt för mycket energi på det.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

727 Inlägg
22 maj 2010
#8
Grejerna ska emballeras för att hålla till din dörr, be dem kompensera dig för iaf en hink plast och spackel, Om du köpt på firma så lär de ju stå för deras slarv

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

9 108 Inlägg
22 maj 2010
#9
Jag hade inte orkat allt slit med att skicka hit och dit, säkert hyfsat lång leveranstid också, jag hade gjort som Totten och försökt få lite kompensation istället.


906 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#10
Ni hade alltså gjort så? Är lite kluven på hur jag ska göra, känner mig som en klagande kärring, företaget har varit väldigt bra mot mig än så länge, just därför, men jag vet ju att de kommer bli fult och jag kommer gå och störa mig på de om jag skiter i att göra något åt det med.

Är de inte lite "på" att fråga om kompensation direkt? Eller ska jag ge han chansen att välja bara? Om jag ska skicka tillbaka eller om jag kan få för spackel osv?

=)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 maj 2010
#11
Om nu företaget är så bra som du har skrivit så ska det ju inte vara några problem att få ersättning av skadade produkter. Men är det en hanteringsskada sen tidigare eller är det en fraktskada? Fraktskador ska transportföretaget stå för.

Edit: alla skador man hittar när man får grejerna ska anmälas så fort som bara går, så det inte är några tvivel om att dom uppkommit senare. (för du har väl inte köpt grejer där det är överenskommet att dom ska vara skadade vid leverans, och då ska dom ju inte heller vara det)
Senast redigerat av henke_99 (23 maj 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 maj 2010
#12
+ att jag som företag skulle varit glada om man fick veta att man embalerat fördåligt så att man kan åtgärda detta.

RING till dem och säg att kjolen är skadad men att du tänkte att du kunde lagat den själv

Du kommer ändåså få kapa/slipa i den för att få den och passa bra (får man göra på de flesta kjolpaket)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners


Sök