3491
Sök

Ford Sierra 2.0 DOHC -93 - Startproblem. Totalt DÖD!

557 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Hejsan.

Håller på att fixa en Sierra åt en bekant. Och får inte igång bilen alls. Har bytt generator för att när den stod en lite längre tid så startade den inte. Har haft samma fel på min audi 100 så antog att det var det. Men sen till besvikelse när jag vred på nyckeln efter bytet så inte en suck till start för den delen. Kollat alla kablar och allting verkar sitta på sin plats. Batteriet är nytt.

Vrider man på nyckeln så vill den inte ens låta lite. Så vad min felsökning har lett till är att startmotorn är kass.

Nån som kan komma med lite förslag?

Mvh
Senast redigerat av TeamNorrland (28 mars 2010)

45 Inlägg
28 mars 2010
testa att slå litte på startmotorn . vet att de även fins en kabel på batteri som lär vara med. men då bored den gå på start motorn . har du mät upp strömen till startmotorn (tilslagsstömen som ska komma när du vrider nyckelen )  kan även testa å byggla i mellan b + å tillslags strömens stift

1 498 Inlägg
28 mars 2010
Kolla säkerhetsknappen i reservhjulsbaljan om den är intryckt vet att soppapumpen inte går då men kommer inte ihåg om det har något med startmotorn att göra. testat att dra igång den?

15 Inlägg
29 mars 2010
sierra har en kabel som går från batteriet till säkringsdosan den är lite klenare före innan den går in i kabelstammen inte ovanligt att den smälter sönder då funkar inte startmotorn men har för mig att lysena funkade när man vred om nyckeln har haft det på 2st sierror jag ägt bara att skarva i hop dem så funkade det

557 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Fint lite svar nu smile

Pruju84 : Nej. Kan inte mäta upp det pga att har ingen multimeter. Men ska inhandla mig en.

Ascona-Tic : Ja juste dom har ju den dära knappen. Ska kolla när det har försvunnit lite snö + att det är lite mer väder för att hålla på att skruva.

Rallyvalle : Ska kolla det dära.

557 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Bilen går då igång när man bogserar. Kan det vara solenoiden som har gjort sitt?
Senast redigerat av TeamNorrland (2 april 2010)

Majestas
1 319 Inlägg
2 april 2010
Byt startmotor så kommer den starta direkt igen ! dom har tendens att gå efter ett tag.

Knappen i baljan slår av spänningen till pumpen..det har inget med startmotorn att göra.
Senast redigerat av _MaCCe_ (2 april 2010)

Team VeboTrim

557 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Då ska jag byta den. Efter att ha bytt generator så var jag helt säker på att den skulle starta med full laddat batteri men i helvete heller. Men sen efter en pärsen så bestämde jag mig för att det är verkligen startmotorn som har gjort sitt.

Några mer än _MaCCe_ som kan hålla med mig om det?

5 198 Inlägg
2 april 2010
generatorn har med laddning att göra inte start,, bilen ska starta ändå med fullt batteri

557 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Jo jag vet. Men min misstanke över att bilen inte gick att starta över en natt så bytte jag generator pga att jag har haft samma fel på en av mina bilar (Gråa audin).
Men jag ska byta då startmotorn i den så får jag se sen vad åväket säger tongue

557 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Nice. Ska kolla det dära. Måste bara hitta mig en startmotor nu.

557 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Ingen som gav mig tipset av att knacka lite på startmotorn och be nån vrida på nyckeln? smile

557 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Ingen åtgärd ännu på detta pga en operation. Snart ska de fixas och donas.. igen.

557 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Startmotor nu bytt och bil f*n startar ännu inte.

767 Inlägg
23 maj 2010
går startmotorn runt då?

557 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Nej de gör den inte.

Sök