3469
Sök

Montera kolvringar b230

556 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
#1
jag har köpt nya kolvringar på folkraceshopen..

en av dom 2 kompressionsringarna hade markering "top" och hade som en fasad kant..
antog att den skulle monteras överst och men "top" markeringen uppåt..

sen kikade jag lite i en verkstadshandbok för volvo 740, och då hade dom ringen med "top" markeringen i mitten, d.v.s  andra ringen uppifrån :S


någon som vet hur de ska vara?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

62 Inlägg
24 maj 2010
#2
jag satte den fasade ringen i mitten med "top" markeringen uppåt, så satt orginalringarna iaf.

för mig att kolven har en fasning i mitten också så det känns logiskt att den ska sitta i mitten.

Jag kan dock inte svära på att det är rätt då jag inte startat min motor än och tar inte på mig nått ansvar om det skulle vara fel.

Mvh


556 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
#3
Dango skrev:
jag satte den fasade ringen i mitten med "top" markeringen uppåt, så satt orginalringarna iaf.

för mig att kolven har en fasning i mitten också så det känns logiskt att den ska sitta i mitten.

Jag kan dock inte svära på att det är rätt då jag inte startat min motor än och tar inte på mig nått ansvar om det skulle vara fel.

Mvh

ok.. men ja tror mer och mer att det är så.. fyfan va röv å ta ut alla kolvarna igen ..

någon annan som vet hur de ligger till?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

1 062 Inlägg
24 maj 2010
#4
dem ringarna e olika tjocka så dem kan bara sitta på ett sätt wink

men den ofasade ringen ska vara överst den e tunnast sen den fasade med delen uppåt

mvh

Team Björkeryd

556 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
#5
wildboy_87_ skrev:
dem ringarna e olika tjocka så dem kan bara sitta på ett sätt wink

men den ofasade ringen ska vara överst den e tunnast sen den fasade med delen uppåt

mvh

men då har ja som fel och allt är monterat så då passar de ju på mer än ett sätt

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök