3350
Sök

Audi 200 TQ 20V, Audi S4/S6 2.2 eller BMW M5 Köpråd!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 maj 2010
Aquilla skrev:
200an gjorde faktiskt 0-100 6.6 sekunder original..alla vet väl hur enkla de är att preparera med

0-100 ja.. en impreza gt är snabb på det me... Men sen då? m5an e fortfarande snabbare 0-100 och 100-250 ska vi inte tala om.. gör ens 200an 250?

Bmw osv..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
19 maj 2010
Enligt mig ska du hitta dig en fin S6. Då den ser ut precis som en C4 kaross ska

S4'n har en ful svart list som löper längst hela bilen (min är ombyggd till S6 så kolla inte på den)

2,2T i så orginal som möjligt utförande.

Större turbo och spridare + Chipp så hänger du på nya S6 V10'n

Du slipper konstiga ufo bromsar och får dessutom en av de lite nyare årsmodellerna!

Tror inte att mil alls har samma åverkan på dessa typer av bilar som de har på "vanlig bilar" här handlar de mera om hur de är skötta, trimmade eller ej hur de är körda osv.

Hellre en 30000mil pendlade av min farsa än 10000mil körda av någon i min egen ålder.

Lycka till! / Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
OverBoosted skrev:
Aquilla skrev:
200an gjorde faktiskt 0-100 6.6 sekunder original..alla vet väl hur enkla de är att preparera med

0-100 ja.. en impreza gt är snabb på det me... Men sen då? m5an e fortfarande snabbare 0-100 och 100-250 ska vi inte tala om.. gör ens 200an 250?

min gjorde 280 km nere på autobahn enligt GPS mätare...innan jag bytte till RS2 grenrör o kam...va bara chippad då

299 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
idag var jag uppe i sthlm o kollade på en 200..vart förtjust o allt verkade vettigt så la handpenning på den smile blir alltså en 200 20v !

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

German Engineering
9 083 Inlägg
23 maj 2010
Aquilla skrev:
idag var jag uppe i sthlm o kollade på en 200..vart förtjust o allt verkade vettigt så la handpenning på den smile blir alltså en 200 20v !

Så ska det låta big_smile Kul att du väljer Audi, kommer också fastna i Audi-träsket wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 maj 2010
INgen som har en vettig Audi 100 Turbo quattro där ute? smile
Försöker få tag i en, men det är dåligt utbud tkr jag hmm

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

quattro danne
6 Inlägg
25 maj 2010
I 20v är det 3b motorn, den som är underbar i sin gång och sång. Nåt som jag hade problem med var servon, den fick jag renovera tre ggr. Tillslut fick jag tag i en renoverad från mekonomen som funkade i flera år för mig, grejen är att man får inte vrida hjulen vid stillastående. Den du kollat på kan jag lista upp vad jag gjorde om du är intresserad. Hade iallafall den i 7 år. Den är fortfarande saknad.

Det går bäst på alla fyra å bensinen är fortfarande för billig

299 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
danne20v: din gamla kärra är så gott som min. handpenning lagt och kvitto skrivet..så ska hämtas inom 2 veckor. tycker fortfarande den va fin! kanske lite bättre när du hade den såklart, speciellt i lack kan tänkas. men de va några år sen! sjukt bra helhetsintryck helt klart. att det varit folk som brytt sig om bilen hela tiden märks, speciellt på den tjocka kvittopärmen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Sök