3354
Sök

Kamrembyte S80 2001 ?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Hej
jag undrar när ska man byta kamremen på en S80 01a? enligt serviceboken så e det 8000 mil, men visa säger att det ska vara 16000 mil?
när byter jag den?
finns det nån billig verkstad som utför kamrembyte i västerås? eller e det volvo verkstad som gäller?
det finns kamrem att köpa hos skruvat.se för 1200 kr, låter billigt men frågan e om de e bra?

MVH// marcus

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

193 Inlägg
23 maj 2010
Jag skulle gå efter serviceboken eller vad Volvo själva säger, oavsett vad "andra" säger...

Och en ny kamrem från skruvat lär fungera lika bra som den Volvo har, det är inte dyrare än så. Det är oftast själva arbetet som är kostsamt när man lämnar bilen på verkstad.
Senast redigerat av Falcy (23 maj 2010)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

GARAGET V.D.
900 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Falcy skrev:
Jag skulle gå efter serviceboken eller vad Volvo själva säger, oavsett vad "andra" säger...

Och en ny kamrem från skruvat lär fungera lika bra som den Volvo har, det är inte dyrare än så. Det är oftast själva arbetet som är kostsamt när man lämnar bilen på verkstad.

aha ok då ringer jag å höra me volvo imorgon.
Senast redigerat av MaRcUs_BMW (23 maj 2010)

kika gärna på mina bilar

1 043 Inlägg
23 maj 2010
16000 mil max 10 år

GARAGET V.D.
900 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
ringde till volvo idag ...... 3392 SEK kostar det att byta kamremen + stora service !!! sjukt billigt juuu ... kan detta stämma, eller e ja ute å cyklar?
MVH
Marcus

kika gärna på mina bilar

20 Inlägg
26 maj 2010
låter väldigt billigt med 3392SEK. Vid kamremsbyte byter man ju spännaren samt hjälpaggregatsremen också. Jag skulle säga att mellan 6-8000SEk låter mer som ett "rimligt" pris för den stora servicen om man lämnar in på en auktoriserad Volvo verkstad med Volvo Orginal delar.

GARAGET V.D.
900 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Cribbe84 skrev:
låter väldigt billigt med 3392SEK. Vid kamremsbyte byter man ju spännaren samt hjälpaggregatsremen också. Jag skulle säga att mellan 6-8000SEk låter mer som ett "rimligt" pris för den stora servicen om man lämnar in på en auktoriserad Volvo verkstad med Volvo Orginal delar.

ja håller me, men ja ringde ju till volvo !! jag frågade om han var helt säker på det,, han sa jaaaaaa. okkk sa ja, boka första lediga tiden! hah ska ta en sväng ditt imorgon å snacka me de isället

kika gärna på mina bilar

Sök