2897
Sök

Olje lampan lyser på min Golf III fast jag bytt olja

19 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
#1
FRÅGA 1
Min olja lampa börjar blinka och göra ett pipande ljud ifrån sig när jag gasar på med bilen i ungefär 140-160km/h när jag släpper gasen så slutar lampan lysa o låta. Och ibland kan bilen börja rycka vid ca 70km/h när jag har halvgas.??
Motoroljan är bytt samt filter för någon vecka sen. När jag stannar bilen och har låtit den stått flera timmar kollade jag oljan och den såg fin ut samt att det är bra mängd med olja.

Jag ska nu byta givare till den och kolla om det är bara den därför kommer den andra frågan nedanför=P


FRÅGA 2
Skulle byta olja givare på min golf III års 93 1.8L
Han i kassan frågade mig vad det var för färg på den för det fanns olika färger typ som brun,vit,(blå?)
Sprang ut och titta då var den svart. så då köpte jag en brun för det var det närmaste man kom :s , haha hoppas de var rätt eller vad ska man ha för färg på den? någon som vet?


väldigt tacksam för svar!

337 Inlägg
26 maj 2010
#2
låter som en bra idé att börja med givarn. funkar det fortfarande inte skulle jag gissa på att du tappar oljetryck. en bra idé är också att plocka ner oljetråget och kolla och göra rent silen som suger upp oljan.


19 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
#3
Okej. Kan skriva när jag bytt givarn. Och sen ska jag provköra i rätt så hög hastighet så ska vi se om det är givarn eller om det är oljetrycket jag tappar  hoppas inte=(

19 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
#4
Men vet du vad det är för färg på oljegivarn? för det är ju olika tryck osv beroende på vad för färg man har på oljegivarn :s

337 Inlägg
27 maj 2010
#5
ingen aning, borde vw ha koll på genom regnr eller chassinr... är det olika motstånd på färgerna så ska du nog ha rätt färg och inte den som är 'mest lik'... hade du haft en grön i skulle du köpt en blå då om det var det 'närmaste'?



Sök