3028
Sök

"Drift" hjälp med framhjulsdrift (Audi 90)

4 571 Inlägg
25 oktober 2006
Jo då det går jätte bra att "drifta" med handbromsen men det tär ju rätt så mkt på bilen på torr asfalt, lite lindrigare på snö.

Jag låg på ställ nästan hela förra vintern med mx-3 'an blev riktigt bra på det tillslut alla gamla volvos och bmw's hade svårt att hänga på wink

348 Inlägg
25 oktober 2006
Det där med donken brickor ska nog testas, undra bara hur man ska få med sig ut, brukar ju ha stenkoll i skövde iaf smile

Hm, dum fråga kanske, men hur får ni dom under bakhjulen, ber någon hålla och backa upp på dom? big_smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
25 oktober 2006
BBR skrev:
Det där med donken brickor ska nog testas, undra bara hur man ska få med sig ut, brukar ju ha stenkoll i skövde iaf smile

Hm, dum fråga kanske, men hur får ni dom under bakhjulen, ber någon hålla och backa upp på dom? big_smile

Du får fråga din kära klasskompis hur man får med sig brickor ut! Det är bara att lägga brickorna och backa/köra upp innan man rycker kryckan och gasar! Lättare om man är 2 så den andre kan säga om man träffar eller missar! Även detta tror jag Victor kan redogöra litegranna för! (För ni är klasskompisar va!?)

Jag får dock inlägga at ifall ni ska prova med vanliga plastbrickorså behöver ni ha med er ett ordentligt lager! För man hinner inte leka mer än max 30sek. innan brickan är helt nersliten och bakdäcken tjuter illa sad Men som man säger: Det är kul så länge det varar!

Sök