3954
Sök

Aapter mellan databox och chip

Volvomekaniker
299 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
På min volvo 850 så sitter det en  adapterplatta mellan sockelen och chippet för chippet är smalare.

Skulle behöva en ny sån någon som vet var man köper en? Bilen är mappad om det är någon skillnad

8 250 Inlägg
13 juni 2010
Adapter...? Det behövs inte egentligen bara för att chipet är kortare, det är snarare ett skrivskydd.

Volvomekaniker
299 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Adapter...? Det behövs inte egentligen bara för att chipet är kortare, det är snarare ett skrivskydd.

Chippet är både kortare och smalare  det sitter ett jättelitet eprom i den mellan delen också
Senast redigerat av Rille_745 (13 juni 2010)

8 250 Inlägg
13 juni 2010
Rille_745 skrev:
Marlboroman skrev:

Chippet är både kortare och smalare  det sitter ett jättelitet eprom i den mellan delen också

Aha, då va det inte en sån jag tänkte på. Hör med firman som mappat? Dem borde ju ha koll på det där?

Volvomekaniker
299 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Rille_745 skrev:
Marlboroman skrev:

Aha, då va det inte en sån jag tänkte på. Hör med firman som mappat? Dem borde ju ha koll på det där?

jo det får nog bli så

Sök