12 juni 2010
Trådstartare
Tjena!
Min Jagga har genomgått lite förändringar.
Kamaxlar (inte super vassa)
Portade toppar
Större ventiler
Större spjällhus
Extraktorgrenrör
Effekten original på 318hk och av många års tidigare erfarenheter vet vi att den här trimmingen ska kunna ge runt 400hk utan problem. Styrsystemet i bilen sägs kunna anpassa sig bra efter nya omständigheter. Har monterat en bredbandslambda och har ett AFR värde på runt 14 (bensin) vid normal belastning och ungefär 12-13 vid hård belastning. Känner ändå att det är mycket effekt som saknas och funderar på om det bland annat kan vara tändningen som spökar. Har nu börjat fundera på om man ska montera ett såkallat eftermarknadssprut. Effekthöjningen är relativt liten om man jämför med er som har turbo så vad skulle ni med erfarenhet rekomendera för insprutningssystem, piggyback?
Mvh Ragge
Jaguar XJ12 -95 Westminster Blue, Rieju Drac Colorline -01,Fiddy 125cc