3432
Sök

Buick lesabre 400 -1967 vill inte starta?

34 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
bilen har inte snurrat helt ok på starten nu i 2 dagar,den har som tjuvnypit el. hackat när man vridit om nyckeln så gjorde den förra sommaren oxå,men felet försvann av sig själv??? så nu idag så ville han inte alls och jag stod still på parkeringen på coop forum i tuna park,vad gör man?sliter ner startmotorn o polaren åker och köper ny solinoid.men den går inte igång,den bara klickar o ibland så försöker han hacka runt,så får jag bogsera bilen :-( är det startmotorn som har gått??? och var får jag tag på en sån till min bil??? lesabre 400 -1967 ,340 v8-th 400 låda.

capricorn

Drifttekniker VA
580 Inlägg
17 juni 2010
Ska du ha en ny startmotor så prata med www.usabildelar.se de kan garanterat fixa fram en till dig.

34 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
taqck,får välförst slita ner den gamla och testa om den är paj

capricorn

2 174 Inlägg
20 juni 2010
Jänkarna brukar va lite sura med ström fram till starten ibland, Prova med power starter eller startkablar från en bil, Kompisen hade nytt batteri men räckte ändå inte för att starta bara klicka, sen drog vi kablar hoppa igång direkt, Värt och prova är att dra direkt ström från batteriet till startmotorn för att se omm den är trasig eller inte. en del jänk brukar kärva vid neutralläget för det går ju inte dra på starten om den inte känner av neutralen 100%. lycka till

Sök