Ja för att göra den korta historian kort, så basade jag på i bilen, och, eller ja kan skriva vad jag har för grejer först.
Slutsteget är ett Alpine MRP-1000 och basen en mds fzr 12.
Då iallafall, så drog jag på ganska ordentligt, och helt plötsligt försvinner basen och det låter som att någon svetsar i bagaget. så jag öppnad bagaget och till min fasa ser jag att det ryker ur steget.. (Inte så kul när man köpt det för 6000 och knappt spelat med det...)
Även jag förstår att det måste blivit någon slags kortslutning..!
Jag tar direkt och lyfter ur steget och skruvar upp det, och då har det sprutat något svart, ur de batteriliknande sakerna, och det är brännmärken i kåpan på steget vart alla stora komponenter sitter..
Men med mitt luktsinne kan jag lokalisera vart det är det luktar, (för vid detta laget hade jag inte sett att det sprutat svart) och då ser jag att ett av "batterierna" är lite uppfläkt och därifrån har de då sprutat. Men jag trycker bara igen det uppfläkta batteriet och skruvar ihop det igen. Jag testar montera det i bilen igen, kopplar i allt och otroligt nog så fungerar det precis som vanligt, men hur länge? Och kommer bilen slå eld?
Här är bilder iallafall....
Närmare bild