Hallo Bilstereoproffsen :-)
Jag har ett problem som jag hade kunna hoppats ni kan hjälpa mig med! Jag har generatorbrus... generatorbrus så jag håller på att bli tokig, både i bashögtalare och i alla 4 st högtalare. Bilen ifråga är en Audi 100 turbo -88b!
Jag har försökt med alla medel för att få bort det.. tjockare lågnivå, lågnivåjord, jordat i chassit, dock inte direkt ifrån batteriet men jag antar de inte är nödvändigt pga chassit är jordat ifrån batteriet....basens jord är ungefär 30 cm bort ifrån steget så de borde inte vara för långt avstånd! Kopplat i bilen och dragit över säterna istället för under lister som test, men nä, samma irriternade ljud.. men det blev dock rätt mycket bättre när ja satte en lågnivåjord men då låter högtalarna lika mycket men dom blev också lite tystare när man köpte en "extra" jord åt dom... Batteriet är "just for the records" ett Yellow Optima!
Testat olika huvudenheter men det är samma störnade ljud men kopplar vi testade att koppla in mina saker in en Volvo 240, då fungerade det klockers!... så hjälp mig innan jag börjar grina... eller gör något ännu värre, köper en volvo 240
Har ni någon ide?
Jag börjar fundera att de tex, när du gasar till, så kanske jag har någon, typ 12v eller nyckelström som "laddar" när jag gasar till, därav ljudet!
Vad tycker ni om att dra konstant ström DIREKT ifrån batteriet?
Att jag drar 12v direkt ifrån batteriet till stereouttaget och samma med minus ifrån batteriet in till stereofacket och NYCKELSTRÖM direkt ifrån tändningslåset? Kan de vara ett desperat försök?
TACKSAM FÖR SVAR!!
/F