3802
Sök

Storlek på Audi TT spacers?

8 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Hej!

Jag ska köpa spacers och tänkte höra med er vilken bredd ni har, har haft eller hört att folk har på spacers för Audi TT (äldre modellen)? Jag behöver även veta vilket ET och bredd ni har på fälgarna?

Själv har jag en FWD, men ni som har quattro får gärna posta me :-)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
29 juli 2010
Jag förstår inte frågan för fem öre.

Är det inte bättre att du säger vilka fälgar du vill ha på Audin?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

8 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Ok ska omformulera mig lite och se om det blir lättare att förstå :-)

1. Jag ska köpa spacers till min Audi TT
2. Jag vill veta vilka som passar Audi TT
3. För att veta det så undrar jag hur breda/tjocka andra har haft och som fungerat bra
4. Det räcker inte att endast veta vilka spacers folk haft då även fälgens ET och bredd avgör hur långt ut fälgen hamnar, därför vill jag även veta det.
5. FWD och Quattro har olika spårrvidd därför behöver jag veta vilken TT de har.
6. Kontentan är att jag till slut förhoppningsvis får reda på vad som kan passa min TT :-)

BTW. Jag har nya 8x19" RS4 fälgar med ET 35.
Senast redigerat av Feral (29 juli 2010)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 juli 2010
Du kan ju räkna ut det rätt smidigt på denna sidan.

http://www.2x.ca/TT/offset/

8 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Rspeter:

Tack för tipset men jag har redan gjort det och jag tycker de måtten känns lite fel när jag mäter själv på bilen nu när de nya fälgarna sitter på :-/

Har någon tips för övrigt vad man ska tänka på hur man mäter själv för att avgöra vilka man ska ha? Jag vill ju ha dem så långt ut som möjligt utan att de tar i skärmkanten om man kör på ett gupp eller så :-)
Senast redigerat av Feral (29 juli 2010)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 juli 2010
Om du nu har fälgarna på bilen så är det ju bara att mäta från däcket ut till skärmkanten och sen köpa spacers i önskad tjocklek.

8 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Rspeter:

Jo men jag är lite orolig för hur mycket man ska ta ändå... Bilen är så sänkt att däcken är i linje med skärmkanten. Om jag ska ta det så att det ligger precis innanför skärmkanten så är det inte så mycket utrymme för fjädring så att säga, kanske 2-3 cm, ju längre in desto mer utrymme givetvis.

Vet inte hur mycket bilen fjädrar så jag är lite orolig över den biten, därför vill jag höra med lite andra :-)

Sök