2905
Sök

Tempgivare!!

simoni rimnäisi
269 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
vart ska man sätta tempgivaren på d24?
jag har köpt ett rör på biltema http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … empgivare/ och ja undrar vilken av kylarslangarna man ska sätta den och vart?? nära kylaren? mitt emellan kylare å motor eller nära motorn?

tacksam för snabbt svar!

simoni rimnäisi

Volvoskadad
127 Inlägg
4 augusti 2010
Är tempgivaren till en elektrisk kylfläkt eller temperaturmätaren i mätarhuset?
mvh

I'm living the life I was born to live

simoni rimnäisi
269 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
den är till en temp mätare. en vanlig 52mm mätare som också kommer från biltema.

simoni rimnäisi

Volvoskadad
127 Inlägg
4 augusti 2010
simonr skrev:
den är till en temp mätare. en vanlig 52mm mätare som också kommer från biltema.

Okej! Ja du kan ju inte sätta den efter kylaren då mätaren kommer visa de kylda vattnets temp. Sätter du den före kylaren kommer den inte visa nånting tills termostaten öppnar. Men du kanske bara vill hålla koll på så inte motorn kokar?

mvh

simoni rimnäisi
269 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Boggieman skrev:
simonr skrev:

Okej! Ja du kan ju inte sätta den efter kylaren då mätaren kommer visa de kylda vattnets temp. Sätter du den före kylaren kommer den inte visa nånting tills termostaten öppnar. Men du kanske bara vill hålla koll på så inte motorn kokar?

mvh

okej.. men då ska den alltså sitta nånstans på den översta slangen? ja jag vill se så den inte kokar för mig. orginal tempmätaren fungerar av och till så jag vill ha en mätare som e lite mer pålitlig!

simoni rimnäisi

Volvoskadad
127 Inlägg
4 augusti 2010
simonr skrev:
Boggieman skrev:
simonr skrev:

mvh

okej.. men då ska den alltså sitta nånstans på den översta slangen? ja jag vill se så den inte kokar för mig. orginal tempmätaren fungerar av och till så jag vill ha en mätare som e lite mer pålitlig!

Du måste ju sätta den mellan termostaten och kylaren, sen om det är den undre eller övre slangen kan ja inte svara på då jag inte skruvat i D24. Men mest troligt är det den övre slangen. Tror inte mätaren kommer visa så mycket innan termostatet öppnar(ca 90grader) men du ser ju om temperaturen sträcker sig över 100grader iallafall.

mvh

simoni rimnäisi
269 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Boggieman skrev:
simonr skrev:
Boggieman skrev:

mvh

Du måste ju sätta den mellan termostaten och kylaren, sen om det är den undre eller övre slangen kan ja inte svara på då jag inte skruvat i D24. Men mest troligt är det den övre slangen. Tror inte mätaren kommer visa så mycket innan termostatet öppnar(ca 90grader) men du ser ju om temperaturen sträcker sig över 100grader iallafall.

mvh

den övre slangen går in till toppen och den undre kommer från termostaten i blocket tongue känns som om de borde vara den övre me jag vet inte :S för orginal temp givaren sitter på toppen alldeles intill anslutningen till den övre slangen tongue försöker fixa en bild å lägga upp så kanske de syns bättre hur ja menar!

simoni rimnäisi

8 883 Inlägg
4 augusti 2010
§3 Rubriksanvisningar
Låser och ber dig åtekomma med en informativt och beskrivande rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök