3794
Sök

Byta öppet filter mot större öppet filter 855 T5

53 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Tjo.

Jag har ett "billigt" öppet filter på min bil för tillfället och tänka jag skulle byta till ett green cotton.
Inget fel på det jag har, det funkar perfekt men jag tror på lite dyrare märken bara.

Nu till frågan, kan jag köpa ett för STORT filter? Alltså i längd och bredd...
Tänkte så det inte ballar ur och lmm får spelet eller nåt.

Ex powerflow cylindriskt i säg 120mm i dia och 150mm långt eller nåt.

Tacksam för svar.

5 710 Inlägg
19 augusti 2010
Bret skrev:
Nu till frågan, kan jag köpa ett för STORT filter? Alltså i längd och bredd...

Nej....så länge du inte har tok-stor anslutningsdiameter och att du får krångla med andra diametrar original innan LMM är det ingen fara.
Stort filter ger lägre monstånd vilker bara är bra.

MVH Jonas
..............

53 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Okej. Nej jag ska inte ändra nåt på anslutningsdia. Tänkte bara på grövre och längre filter.

Låter mycket bra det. Var som jag trodde då men man vet ju aldrig.

53 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Uppdaterar lite, Hade ju tänkt köpa ett green cotton power flow, men har fått upp ögonen för AEM.
Det är ju torra filter, vilket är bra, och enligt dom själva verkar det ju rena riktigt bra också, nån som har erfarenhet av AEM filter? Läste nånstanns att dumpljudet hade minskat för nån osv..

632 Inlägg
26 augusti 2010
Kör på ITG filter istället. Det är det absolut bästa filter jag haft. De finns i allt från normalstort upp till monsterstorlek.  http://www.garaget.org/?car=155104&image=1480324 Det pyser bra mycket högre än mitt gamla Green Cotton filter. Sedan är ITG filtren gjorda av skummaterial så man kan lätt trycka ner och forma dem lite så de passar där man vill ha dem. TM-Racing och Xtremt.se säljer dessa filter.

Mvh/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

5 710 Inlägg
26 augusti 2010
Bret skrev:
Läste nånstanns att dumpljudet hade minskat för nån osv..

...och därför skulle det vara ett dåligt filter?
Kriterierna för ett bra filter är i mina ögon:
• Bra filtreringsförmåga
• Möjligheten att flöda mycket luft

MVH Jonas
..............

53 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
OK, jo jag har allt sett dom också, problemet om man säger så, är att ja inte tycker dom är så snygga;) Men vi får se. Nej jag har inte sagt att de skulle vara sämre, bara undra om det stämde. Håller helt med dig angående dina kriterier också.

Anledningen till att jag ev ska byta är just utseendet och att jag vill ha lite större/bättre filter än det jag har nu.

Sök