du har 2 stycken löphjul och en stor spänrulle o jag kan rekomendera byta ALLA tre lagren "gammal ford mek" det händer att plast lagren spricker!!! o det blir MYCKET dyrt o laga om dom skär....mvh
Tackar för svaren! Jag ska byta rasket med båda löphjulen, spännrullen och kamrem.
Jag var nämligen på en multi-brand verkstad här i Olofström (eftersom det inte finns någon Ford här) och de sa att det bara var själva kamremmen som behövde bytas nu. Då blev jag lite fundersam eftersom bilen är sju år gammal och har gått över 8'000 mil utan någom som helst service i den delen av motorn. Känner att det verkligen är dags nu.
Okey lägg du dig på den säkra sidan byt komplett,när jag var på ford så sålde vi bara den kompletta satsen med rem och lager,små summer mot vad det kommer o kosta om du har otur en dag..
om du inte gjort någon övrig service kan jag starkt rekommendera att byta motorolja, oljefilter, tändstift och som du har gjort, kamrems(KIT). Alternativt tändkablar och i alla fall titta kylarvätskans fryspunkt etc.. Just för att göra dig säker på att det är hyffsat fräsch (basic service)