2702
Sök

Transporter 2.5 T4 -95 bränslemätare ur funktion

3 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Hej

Har en transporter från -95 vart bränslemätarn är fur funktion. För att göra mitt liv så mycket enklare tänkte jag ta och fixa det, men har ingen aning hur...

Vad kan problemet vara?
Finns det nån sorts haynes bok jag kan köpa vart det eventuellt står till den årsmodellen av transporter?

Grymt tacksam för en push i rätt riktning!

3 Inlägg
13 september 2010
ButchCassidy skrev:
Hej

Har en transporter från -95 vart bränslemätarn är fur funktion. För att göra mitt liv så mycket enklare tänkte jag ta och fixa det, men har ingen aning hur...

Vad kan problemet vara?
Finns det nån sorts haynes bok jag kan köpa vart det eventuellt står till den årsmodellen av transporter?

Grymt tacksam för en push i rätt riktning!

Hej om tankmätaren står helt i botten så är det förmodligen tankamuraturen som det är fel på, du når den genom att skruva ut pass sätet lossa lite på muttrarna till handbromsspaken ta sedan en kniv och skär upp en öppen fyrkant ifrån h spaken mot pass sätet där under finns locket till mätaren sitter med 3 skärnskruv under det är det en stor mutter till givaren , ta av slangarna och kontakten. du kan prova att koppla ihopp den buna och tror en svart/lila tunna kablar med ett gem el liknande slå på tändingen ,om mätaren slår i toppen så är givaren trasig om inte kabelbrott eller lödfel i kombiintrumentet. lycka till Zeeds

Sök