3341
Sök

Är de här något ljud att ha?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
19 september 2010
_Shadow_ skrev:
dbjanoz skrev:
Mercabruden skrev:

Okej men saken är de vågar man köpa begagnat?

Undvik MDS det är inga bra grejer

Att köpa begagnat kräver ofta lite kunskap så ta med någon som kan lite och tänk på att värdet är 50% av ny värdet eller mindre lite beroende på hur gamla och slitna grejerna är.

Något att tänka på är att köpa grejer som passar i bilen och göra en bra installation. Det är inte alltid enkelt.

Vad är din upplevelse av MDS? Jag har MDS i min bil, 6x9'or i hatthyllan, 10"bas med MDS Torque T5 steg och 4,25'or i dörrarna å ja upplever inget fel med det

Enda jag vet om dbjanoz mds upplevelse är att han inte säljer det i sin bilstereoshop.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

345 Inlägg
19 september 2010
Frågan som Mercabruden ställer oss kan ja mkt väl tänka mig är: Vilken bas + slutsteg är bäst för ca 2000kr? Som studerande så är de ju inte alltid så lätt att bara kasta ut pengar på ljud, de vet vi nog alla om, så kitt för ca 10000 kr tror jag är rätt så mkt utanför budgeten som hon undrar över

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)

1 785 Inlägg
19 september 2010
_Shadow_ skrev:
dbjanoz skrev:
Mercabruden skrev:

Okej men saken är de vågar man köpa begagnat?

Att köpa begagnat kräver ofta lite kunskap så ta med någon som kan lite och tänk på att värdet är 50% av ny värdet eller mindre lite beroende på hur gamla och slitna grejerna är.

Något att tänka på är att köpa grejer som passar i bilen och göra en bra installation. Det är inte alltid enkelt.

Vad är din upplevelse av MDS? Jag har MDS i min bil, 6x9'or i hatthyllan, 10"bas med MDS Torque T5 steg och 4,25'or i dörrarna å ja upplever inget fel med det

Nej det finns väl många människor som kör runt med för lite luft i däcken men det går bra ändå. Eller???

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
19 september 2010
Frippe_L skrev:
_Shadow_ skrev:
dbjanoz skrev:

Enda jag vet om dbjanoz mds upplevelse är att han inte säljer det i sin bilstereoshop.

Nej det finns en anledning till att man väljer bort produkter som man inte känner att man kan stå för.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
19 september 2010
dbjanoz skrev:
Frippe_L skrev:
_Shadow_ skrev:

Nej det finns en anledning till att man väljer bort produkter som man inte känner att man kan stå för.

Jupp, bra grejer behöver inte ha mördande reklam :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 785 Inlägg
19 september 2010
Frippe_L skrev:
dbjanoz skrev:
Frippe_L skrev:

Stämmer bra det

2 914 Inlägg
19 september 2010

345 Inlägg
20 september 2010
dbjanoz skrev:
Frippe_L skrev:
dbjanoz skrev:

Stämmer bra det

Och vart är anledningen, som jag frågade om?..

Klart som fan att en bas för 10 000 är bättre än en för 1 000kr, de e ju rätt självklart.. Men alla är inte ute efter att endast spela en ton/en frekvens så högt som möjligt, utan har lust att lyssna på en normal cd i en normal ljudnivå utan bruk av hörselskydd eller liknande utrustning. Varken jag eller mercabruden kommer antagligen att tävla i Db Drag, så vilket märke de står på högtalarna/slutstegen är väldigt ointressant så länge de låter bra, och även jag vet att mds är inte de finaste märket, men det räcker långt för vad de kostar

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)

4 693 Inlägg
20 september 2010
En konding gör ju varken till eller från

Booyakasha!

1 785 Inlägg
20 september 2010
_Shadow_ skrev:
dbjanoz skrev:
Frippe_L skrev:

Stämmer bra det

Och vart är anledningen, som jag frågade om?..

Klart som fan att en bas för 10 000 är bättre än en för 1 000kr, de e ju rätt självklart.. Men alla är inte ute efter att endast spela en ton/en frekvens så högt som möjligt, utan har lust att lyssna på en normal cd i en normal ljudnivå utan bruk av hörselskydd eller liknande utrustning. Varken jag eller mercabruden kommer antagligen att tävla i Db Drag, så vilket märke de står på högtalarna/slutstegen är väldigt ointressant så länge de låter bra, och även jag vet att mds är inte de finaste märket, men det räcker långt för vad de kostar

Vi har inte pratat om basar för 10 000kr här utan inom de ramarna som är fullt rimliga på 2-3000Kr för en komplett låda med bas. Det är inte lätt att göra jämförelser mellan produkter alltid, särskilt inte som konsument då man mer sällan kommer i kontakt med olika fabrikat.

Precis som du säger är märket helt ointressant och det är den objektiva bedömningen som avgör vad som är bra för just dig. Många gånger låter produkter olika just för att de har blivit olika installerade och olika kombinationer av komponenter. Variationen av CD, Slutsteg, kabelage, Basar, lådor, dämpning, installationer osv är i det närmaste oändlig. Men man kan ändå hör stora skillnader i kvalité. Särskilt på basar skulle jag vilja säga.

______________JDM______________
204 Inlägg
21 september 2010
Jag hade rekommenderat DLS RW12 och ett DLS CA12 låter hur fint som helst o ger en del tryck med för 2000 - 2500 nytt..

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

Sök