3926
Sök

Subwoowers/basar

10 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
Jag har ett 2 kanalers slutsteg 700W MAX, och nu funderar jag på att köpa nå element som skulle spela jävla bra med mitt slutsteg! Kan nån komma me nå bra förslag? Skall det vara 2*10"? 2*12"? Eller något helt annat?

209 Inlägg
31 augusti 2005
När du pratar om slutsteg, eller element, så säg vad det är för märke/modell istället för "WATT MAX" för det säger absolut ingenting!

10 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
Blaupunkt GTA-290

6 851 Inlägg
31 augusti 2005
haura skrev:
Blaupunkt GTA-290

Skulle jag vara du skulle jag ev. köpa mej EN 1 bra 12" eller 10..inte två.

209 Inlägg
31 augusti 2005
hmm, inte får du ut några 700watt ur det steget.
skulle nog vara ett fint steg att köra framsystemet på.
och så hittar du ett annat steg att köra bas/basarna på.

om du nu absolut måste ha basar på det steget, så kolla in något budgetmärke som t.ex GAS, Zachry osv. Där finns det lättdrivna basar.

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
31 augusti 2005
Som ovan nämnt.. Du skall bara köra en bas bryggat om du har sådant steg.. Du får ut för lite kräm ur steget för att driva 2 basar.. Skall du bara ha som komplement till orginalhögtalare i bilen så hade jag spelat med en 10" så får du lite renare ljud.. skall du ha en 12:a så bör du nästan ha lite mer kraft i steget så du kan spela basen kontrollerat.. 12:orna vill ju gärna bröla om dem inte får tillräckligt med kräm

719 Inlägg
1 september 2005
med ett 2-kanalssteg skulle ja köra en lättdriven 12'a dit steg gör ungefär lika mkt som mitt bryggat och ja köra en 12" veres audio (samma som gamla gas alpha) funkar hur bra som helst! kör 2 såna men har då 2 steg!

Har en 12'a gas alpha i låda byggd för bilen om du e intresserad wink

Ja rekomenderar detta om man absolut vill ha mer bas i bilen nu! och inte har massor me pengar! sen när man sparat lite så byter man ut grejerna bara ;D

live free, die young.

Sök