3153
Sök

BMW 325i coupé ljud

14 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Ska införskaffa lite bättre ljud än original i min nya bmw 325i coupé.
Riktning på basen? hade tänkt något enkelt som en 10". Vill inte ha alltför mycket!
Sen såg jag inga högtalare i framdörren?:S såg ut som skrikaren satt där?! Måste jag bygga eget om jag ska ha in högtalare där.. typ 5.25" eller vad dom nu är

tacksam för svar:)
Senast redigerat av Soundness (1 september 2010)

452 Inlägg
2 september 2010
Det sitter 5,25" högtalare framför dörren, där du har fötterna.
Montera ett vettigt kit där och driv det gärna på steg om du har utrymme i budget.
Kör på en 10" bas som du hade i planerna så kommer detta funka helt ok!

Mvh Mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

14 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Okej! stort tack:)
En sak till.. för att få ett bra tryck i basen och inte bara vibrationer... Vilket håll ska den stå? Mot bakluckan eller mot kupén? Tänkte köpa ett baspaket med en enkel 10"smile

1 435 Inlägg
2 september 2010
För att slippa vibrationer är det bandpass som gäller i e36 coupe, fast det kanske inte är en e36 du har?

14 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
jo en e36. Har en 10" bas på gång och behöver bara bygga lådan. fick med en 4" port!
Nu på beskrivningen stod de att bästa lådan för basen var en 25L med 4" port. https://www.blekingebilradio.se/product.html/dls-mw10d

Vad menas med bandpass?

MVH

Yrkeschaufför
25 Inlägg
21 september 2010
Jag bygger själv i en e36 coupe nu och jag kommer kapa upp hål i hatthyllan och sätta basen där med låda undertill.
Svårt att färklara exakt hur det är tänkt att bli men egentligen är det de enda bra sättet för att få trycket in i coupen tyvärr.
Har testat med både sluten låda, bandpass och portad, ståendes fram, bak och upp.
Tyckte dock inget lät direkt bra, men vill du inte kapa sönder hatthylan så tyckte jag en sluten låda vänd mot ena sidan av ryggstödet var bäst..
när ingen åkte var det bara att vicka ner den sidan så fick man in allt tryck.

Pain is temporary, glory is forever!!!

1 435 Inlägg
22 september 2010
Hur gjorde du med din bandpasslåda? Om det är inte lät bra så bör du ha misslyckats med den.

Sök