3095
Sök

Vad bör jag tänka på när jag har bytat kamaxel

238 Inlägg
30 augusti 2005
Trådstartare
Jag har bytat kamaxel ska skruva på toppen med kamen till helgen tänkte jag men e lite fundersam, den ska vell typ köras in en viss tid ?

hur ska jag göra och hur gör man första gången man startar med den nya kamen bara att låta motorn gå var och sen stänga och vänta tills den svalnat eller hur ska eller bör man göra

Tack på förhand

//Tobbe

10 287 Inlägg
31 augusti 2005
Vilken bil? Att köra in kamaxlar är en gammal story. Med moderna härdade kammar så behövs ingen inkörning.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

238 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
det är en helt ny kamaxel från mekonomen smile
men jag tar det ändån lungt i början tongue

342 Inlägg
31 augusti 2005
håll motorn på varv (inte tomgång) så går den lätt.. typ 2500 rpm eller nåt.. låt den bli varm och sen svalna.. borde som va klart sen.. men huvudsaken att den inte går på tomgång..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

238 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
okaj, men varför får den inte gå eller bör den inte gå på tomgång ?

kanske jag som e korkad man jag e nyfiken

// Tobbe

5 Inlägg
1 september 2005
Tja Tuben smile ja tycker du gör såhär.. att du är 100% nogran med tenningen.. och Kör ganska lungt så du ser att alla lyftare osv funkar o lysnnar efter knackade ljud. Hör du inte det så bara tuta o köra för det e bra att tatt lite soft i mörjan så alla "Självåtdragliga skruvar sätter dig ordenligt"

238 Inlägg
1 september 2005
Trådstartare
satuu  det tyckte jag lät mycket vättigt tack smile

342 Inlägg
1 september 2005
Tuben skrev:
okaj, men varför får den inte gå eller bör den inte gå på tomgång ?

kanske jag som e korkad man jag e nyfiken

// Tobbe

det blir högre motstånd för kammen att öppna en ventil så pass sakta.. på lite varv går det lättare.. om det egentligen spelar så stor roll eller inte vetifan.. men så hade jag gjort..!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

238 Inlägg
1 september 2005
Trådstartare
Okaj men det var en bra förklaring, vill bara veta fall någon frågar mig smile

tack så mycket // Tobbe

Sök