Värmen i 850 är ju 2-zons, höger fungerar men förarsidan har bara ett läge, fullvärme. Var ska jag börja leta fel? Är det elektroniskt eller kan något spjäll någonstans ha hängt sig rent fysiskt bara?
Jag har aldrig kluddat med värmepaketet så jag kan inte ge ett rakt svar, men antingen kan det ju vara elektroniskt, troligtvis i styrenheten (i den som vreden sitter i) eller så kan jag tänka mig att det är en vakuumslang som lossnat (de flesta spjäll styrs av vakuum vill jag minnas)
Vanligt på bilar att värmekranen tjärvar efter ett tag (specielt äldre bilar) denna som styr om varmvattnet skall komma in eller ej, dock inge kul att byta
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
sitter mot torpedplåten just på 850 har jag dock inte koll på om dom sitter innanför eller i motorutrymmet men är de elecktriskt bör de sitta inne i bilen
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
på förarsidan så får man riva plasten under ratten så sitter den upp till höger mot själva fläktenheten på passagerarsidan så är det handsfacket och då sitter de till vänster mot fläktenheten
Ok danke schön! Det får nog bli ett vårprojekt ;o Det bör ju vara elektroniskt för efter ett par dar nu har jag upptäckt att det är bara var tredje körning eller så som den är hängd, annars stänger den värmen för det mesta.
Utan tvekan en spjällmotor som gett upp eller hoppat av!
Värt att tänka på är att det sitter två spjällmotorer på förarsidan, en för temp och en för luftriktning! Bara så du inte plockar loss fel enhet! Den för luftriktning sitter mot en plastskiva med spår i och den för temp sitter direkt på en axel (som man inte ser för att den ju sitter mot den, men plastskivan till fel enhet ser du)!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/