3407
Sök

Hur ställer man upp dieselpumpen på volvo 850 TDI?

91 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
ja som rubriken lyder så undrar jag om någon vet hur jag ställer upp pumpen på rätt sätt vill öka pumpen typ 1,5 varv! så finns där någon som har ritning eller sprängskiss eller e väldigt duktig på att förklara hur man gör hade jag varit grymt tacksam! mvh maick

tokfrans
982 Inlägg
15 oktober 2010
är det inte elektorniskt på dom där? :s

820 Inlägg
15 oktober 2010
Du får köpa en ställbar "dieselbox" eller köra på evrymod. Själv körde jag på en box från promotech, funkade kanon!

Om man säger

91 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
jag vil öka pumpen alltså mer DIESEL! smile det måste jo man jo kunna göra utan en massa klydd!

429 Inlägg
16 oktober 2010
Om det är elektroniskt styrt insprut så finns det inte någon justerskruv som du har på de bilar med mekaniskt styrt sprut.
Alltså du kan inte "Ställa på" pumpen, istället så får du köpa en box som "ställer på" datorn i bilen! big_smile

2 266 Inlägg
16 oktober 2010
knalla in på kjell&co eller nån annan elbutik och inhandla en panelpotensiometer med ohmtal 1k löd fast två kablar som är hyfsat långa och sen dyker du ner till kontaktstycket på pumpen och bara skarvar fast kablarna på kabel 2&3 med såna här störmtjuvar
sen är de bara starta bilen och börja vrida på pinnen tills motor börjar hacka och sen vrida tillbaks lite sen är de bara att gasa vidare
jag gjorde så på sambon s70 tdi funka fint

http://dcsforum.se/dieselsnack/viewtopi … vry#p52023

svetsdiff !!!

Sök