Diesel gillar helst turbo då den redan har bra grymt på låga varv. Såvidare du inte har en twin-screw kompressor eller roots så kommer det inte att bli så bra med just kompressor matning på diesel.
Turbo ger bra mycket mer kräm på höga varv medans kompressorer, förutom centrifugal kompressorer då, ger inte alls lika bra kräm på höga varv utan snarare dalar i kraft. Och du kan ju gissa att du kommer att få rätt jäkla bra tryck på låga varv men du kan ju nästan glömma kraft över 3.5k RPM i princip.
Så om jag vore du, så skulle jag slänga på en singel turbo då det lämpar sig bäst för diesel. Sen så är det dessutom en 2.5 liters sexa, då kommer parasit effekten från kompressor in i spel dessutom. Du kommer givetvis att få mer effekt än vad den drar men du kan trycka ut mer effekt för samma pengar med en turbo.
Kan säga att kompressor är BÄST lämpad för större motorer, t.ex V8'or.
Senast redigerat av Rinnegan (25 oktober 2010)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.