3529
Sök

Volvo v70n 2,4 -01 170hk svarar inte på gas ibland. vad är fel?

235 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
hejsan, var ute på en tur i helgen med vår v70. helt plötsligt slutade gaspedalen att fungera, det hände inget när jag gasade och bilen gick ner på tomgång.. sen kom den igång igen... var ca 40 mil hemifrån.
när jag kommit ca halvägs hem så stannade den igen men utan att komma igång... rullade in till vägkanten och stannade, stängde av tändningen och väntade... provade starta och då fungerade bilen igen.. sen stannade den med några km mellanrum utom dom sista 10milen hem som den gick felfritt. och elektroniskmotorstörning lyser. tacksam för snabbt svar, är i behov av bilen
mvh eilert

* Voff voff *
10 597 Inlägg
25 september 2010
Till att börja med... Läs ut felkoderna så slipper både du och vi gissa!

Vill du ändå ha en gissning så är det med största sannolikhet antingen ditt gasspjäll (vanligt fel på 99-01) som gett upp, men det KAN oxå vara elektroniken i din gaspedal som gett upp och helt enkelt slutat skicka info till det elektriska gasspjället! Gaspedalen är lite ovanligare fel, men det händer då och då!

Men som sagt: Felkoder!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

235 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
mmm har traderat en felkodsläsare till bilen;) kan ju va bra och ha.. fast får åka in på en verkstad i morrn och höra om dom kan koppla upp den, orkar inte vänta tills min läsare kommer med posten

235 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
felet är iaf avhjälpt, det var främre lambdasonden som va skrot... lite otippat men den e bytt och bilen funkar igen.

Sök