3398
Sök

Xenonljus la av efter ca 10 min

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#1
Kopplade in xenonljus i helljus och dimljus funkade som det skulle i ca 10 min sen först så dog höger helljus sen skulle jag starta om lamporna för att se om den gick igång igen, men då dog resten av lamporna.
Sen skulle jag starta bilen så var batteriet dött, på med startkablar starta bilen, men helljus och dimljus funkar fortfarande inte.
Alla säkringar är hela och var rälerna sitter på bilen har jag ingen aning om.

det är en Mb - W210 97.


1 749 Inlägg
6 november 2010
#2
Hur många volt har du i batteriet, tycker det verkar vara spänningsfel någonstans, kolla jorden mellan batteri och karossen.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Jägermeister
910 Inlägg
6 november 2010
#3
Antingen är det kortslutning nånstans eftersom batteriet tömdes eller så är batteriet slut och ska bytas.
Antar att en w210 har samma batteri som i en w202 som jag har, ett 100a batteri och med det ska du kunna ha på lysena i många timmar innan det är tomt.

Är batteriet dåligt och har dålig spänning kommer inte xenonet att funka, kan vara dålig jord oxå som patrikke här skriver men batteriet är dåligt hur som hellst eftersom det blir tomt så fort.

Köp nytt batteri, nya kabelskor eller putsa ialf upp kabelskorna, kolla alla jordpunkter och kolla vad generatorn laddar eller om den laddar, byt kolen i generatorn om det behövs.
Senast redigerat av gemini78 (6 november 2010)

En gång är ingen gång...

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#4
sitter en budget volvo batteri i bilen, ganska klent, tror de ligger på 480ah om jag inte minns fel.
och höll nog på med lamporna i drygt tre timmar, men tänningen var av osv så tycker ju inte de borde ha tömts så fort.
Men batteriet ska bytas till ett crystall batteri.

och bilen stod över natten och startade utan problem i morse så det är ju ingen kortslutning som drar ut strömmen iallfall.


TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
6 november 2010
#5
LTM skrev:
sitter en budget volvo batteri i bilen, ganska klent, tror de ligger på 480ah om jag inte minns fel.
och höll nog på med lamporna i drygt tre timmar, men tänningen var av osv så tycker ju inte de borde ha tömts så fort.
Men batteriet ska bytas till ett crystall batteri.

och bilen stod över natten och startade utan problem i morse så det är ju ingen kortslutning som drar ut strömmen iallfall.

48 ah hoppas jag att du menar big_smile

hoppas det löser sig med nytt batteri då!

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#6
njae 480 ah:P om jag inte minns fel, sen ligger de nog på runt 70amp m jag inte är ute och cyklar 0.o


Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
2 400 Inlägg
6 november 2010
#8
Farsan sade så sent som idag att det är ett helvete att pilla med elen  på 1997 och framåt om det är mercedes. Varför? Jo därför att om man har otur kan du bränna datorn vid mindre installation tex. extraljus. Så passa dig om du håller på med 97 eller nyare på mercedes.


612 Inlägg
7 november 2010
#9
LTM skrev:
njae 480 ah:P om jag inte minns fel, sen ligger de nog på runt 70amp m jag inte är ute och cyklar 0.o

Du är ute och cyklar. 70Ah och CCA 480A är mer rimligt.

1 749 Inlägg
7 november 2010
#10
LTM skrev:
var säkringarna som hade smällt lol

Ja, xenonet drar mer ström än halogenlamporna när de tänds, så du kanske ska säkra upp ett steg?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Supraman
2 300 Inlägg
7 november 2010
#11
patrikke skrev:
LTM skrev:
var säkringarna som hade smällt lol

Ja, xenonet drar mer ström än halogenlamporna när de tänds, så du kanske ska säkra upp ett steg?

Nej behövs inte.

När spänningen sjunker ökar istället amperen när man har en apparat som har ett givet watttal.
så har du normal spänning så håller säkringarna även när du startar xenonet för dom drar mest då.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.


Sök