13 november 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har satt på en 531topp med vx3-kam som är riktplanad och nyrenoverad, bilen funkade perfekt när det byttes, men efter några timmars körande så började bilen "strypa" sig själv efter 3-4000varv ibland
och ibland kunde den gå hur bra som helst... "bilen är inte chippad kan det vara bränslet?"
och om man gasa och koppla ur så dör bilen som den gör om man har öppen dumpventil, men det har jag inte!
sen för några dagar sen började bilen dumma sig, den slutade fungera på tomgång och när man körde funkade den bara på ett visst varvtal. men sen stängde jag av den i några minuter och starta då gick den fel fritt igen.
Några dagar senare så var jag påväg hem då börja den dumma sig igen så fick köra på knappt en tredjedels gas och hålla väldigt jämt på gaspedalen, om den inte dör när man varvar upp bilen "i friläge" så kommer den bara upp i 4,5-5000 varv väldigt sakta och då låter det som den misständer och det blir som "förgasar" smällar, och om man har växel i och trycker fullt så smäller det ibland och bilen vill bara dö.
Jag tänkte att det var LMM som spöka så tog bort kontakten då öka den LITE i varv men den gick sämre!
har bytt: rotor och fördelarlock och tändkablar.
Nollställt motorn och kamremen
Nya spridare "850 t5R"
Ny LMM
börjar bli riktigt frustrerande problem!
Tacksam för svar!