4260
Sök

0-100 golf mk1 gtd?

hbxservice.com
1 471 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
hej, som det står i rubriken... vad är tiden på 0-100 på en golf mk1 gtd med 5växlad låda(om det nu finns gtd med 4 petad) har kollat runt lite men finner inget om tider på dom äldre golfarna....

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

VW NÖRD
409 Inlägg
20 november 2010
0-100 på 13,5 sek... din lite snabbare? wink http://gtiklubben.nu/ovrigt/broschyrer/Golf_83.PDF

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
ok tackar wink min ärnog lite kvickare redan wink men bättreska det bli tongue

VW NÖRD
409 Inlägg
20 november 2010
saablover_1 skrev:

Haha, vore illa annars wink 13,5 sek är inte så värst imponerande precis big_smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:

Haha, vore illa annars wink 13,5 sek är inte så värst imponerande precis big_smile

va gör din ? wink

VW NÖRD
409 Inlägg
20 november 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:

va gör din ? wink

Inte en aning big_smile får la prova nån gång wink hoppas inte det är mer än 13,5 iaf wink tkr de borde kunnat plockat ut mer ur motorerna men tyvärr har väl VW vart kända för lite underdimesionerade motorer, typ bubbla, transporter golf 1300 mfl, vart ju inte ngt att skryta om under huven på dem precis ;D har du ngn tid på din än? under 10 borde la inte va några probs? smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

va gör din ? wink

Inte en aning big_smile får la prova nån gång wink hoppas inte det är mer än 13,5 iaf wink tkr de borde kunnat plockat ut mer ur motorerna men tyvärr har väl VW vart kända för lite underdimesionerade motorer, typ bubbla, transporter golf 1300 mfl, vart ju inte ngt att skryta om under huven på dem precis ;D har du ngn tid på din än? under 10 borde la inte va några probs? smile

har bara testat den lite på gatan hemma än wink men det är ju 10hk mer i denna än en orginal mk1 gtd eftersom att det är mk2ans intercoolermotor;) sen sitter det in 3ggr så stor intercooler på den nu och 2,5"direkt från turbon;) senare efter besiktningen så blir det ju uppställt ladd till ca 1,4bar och hinka påmer diesel;) så den ska gå på under 10 utan problem wink tankte jag skullefå den bänkad någon gång wink det är ju 79hk i min orginal wink

VW NÖRD
409 Inlägg
21 november 2010
Ja absolut att den kmr gå under tio om allt funkar som det ska big_smile jävla tryck i dieseln wink vore lite fräckt att ha diesel, men kör för lite för att det ska vara lönt för min del tongue uppdatera gärna med video sen när bilen e klar! wink

888 Inlägg
21 november 2010
vad gör den 80-120 på 4:an? lite mer intressant än 0-100.

Min golf td 94 gjorde det på 7,0 sekunder mätt med g-tech.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Ja absolut att den kmr gå under tio om allt funkar som det ska big_smile jävla tryck i dieseln wink vore lite fräckt att ha diesel, men kör för lite för att det ska vara lönt för min del tongue uppdatera gärna med video sen när bilen e klar! wink

dom här dieslarna är inte dyra i skatt heller ! 2700/ helår wink bmwn ja har ligger på 6800/helår wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
vad gör den 80-120 på 4:an? lite mer intressant än 0-100.

Min golf td 94 gjorde det på 7,0 sekunder mätt med g-tech.

skaförsöka mäta upp det när den är klar wink

VW NÖRD
409 Inlägg
21 november 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

dom här dieslarna är inte dyra i skatt heller ! 2700/ helår wink bmwn ja har ligger på 6800/helår wink

Nej det är väl visserligen inte så farligt så sätt, tror mk2orna ligger något över 3000 :- betalar 980 :- eller ngt för den jag har nu, så jag tjänar nog tyvärr inget på diesel, en del kortkörningar med är ju inte så bra för dieseln ;P 6800 :- fy så gött wink

Sök