3050
Sök

Svetsa toppen bmw m20b20

80 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#1
tjena undra var man kan få tag i någon som kan svetsa toppen åt en för en billig slant ?? eller det är ppf enda alternativet för få det bra gjort...eller om det ens är nödvändigt att göra de med runt 400 hästar ? motorn är en m20b20
Senast redigerat av mr-cruzer (27 november 2010)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 november 2010
#2
Åker man med B20 toppen så brukar det hålla bra om man bara har koll på vad man gör när man mappar den!
Byggde en snikare på en M20B25 med endast B20topp och annan kam som modifiering... Bromsade 360hk med spännd 535 luftmassemätare och volvo 7/940-turbospridare.
Bilen såldes sen till norge, bänkade 540 med annat sprut, med större aggregat har han passerat 700 i motorn, detta med originalsaker inne i motorn och med original B20-topp smile


80 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#3
bumpe skrev:
Åker man med B20 toppen så brukar det hålla bra om man bara har koll på vad man gör när man mappar den!
Byggde en snikare på en M20B25 med endast B20topp och annan kam som modifiering... Bromsade 360hk med spännd 535 luftmassemätare och volvo 7/940-turbospridare.
Bilen såldes sen till norge, bänkade 540 med annat sprut, med större aggregat har han passerat 700 i motorn, detta med originalsaker inne i motorn och med original B20-topp smile

auufan..vet om var man hade kunnat svetsa den då ? förutom på ppf ? om man ska va på den säkra sidan

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 november 2010
#4
Vet man bara hur man ska göra så kan valfri verktygsmakare, maskinverkstad göra jobbet åt dig smile
Har för mig man bygger upp orådet mellan förbränningsrummet och vattenkanlerna som mantlar precis runt förbränningsrummet smile

Vill du kan jag se om jag hittar någon bild smile

Men jag hade utan tvekan åkt med original B20-topp om det var min bil. det är B25 toppen som är lite klen av sig smile


80 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#5
bumpe skrev:
Vet man bara hur man ska göra så kan valfri verktygsmakare, maskinverkstad göra jobbet åt dig smile
Har för mig man bygger upp orådet mellan förbränningsrummet och vattenkanlerna som mantlar precis runt förbränningsrummet smile

Vill du kan jag se om jag hittar någon bild smile

Men jag hade utan tvekan åkt med original B20-topp om det var min bil. det är B25 toppen som är lite klen av sig smile

aha okej smile ja jag har sett någon bild på de...men om du hittar någon så visa den gärna smile
okej hmm får se hur jag gör tongue...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 november 2010
#6
http://savarturbo.se/~peppe/FAQ/KYLKANALER_SVETS.JPG

Bilden lånad från Peppe på PPF, en del av deras Turbo-FAQ smile
Säg till om det inte uppskattas att den ligger här smile

http://savarturbo.se/~peppe/MEDIA/MISC/ej_svets.JPG
http://savarturbo.se/~peppe/MEDIA/BMW_TOPP/P1050083.JPG

Bilder på hur det kan se ut om när det är nysvetsat och när man svetsat igen kanelen helt för att istället borra upp ny hål för vattnet smile

Viktigt att tänka på är att:
Förvärma toppen till max vad ugnen klarar.
Se till att verkligen få ner svetsfogen djupt ner i kanalen
Se till att det bränner fast ordentligt
Riktplana den innan montering.

Hittade även: http://www.zatzy.com/teknik/327730-ska- … -topp.html

MVH Hampus
Senast redigerat av bumpe (27 november 2010)


80 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#7
bumpe skrev:
http://savarturbo.se/~peppe/FAQ/KYLKANALER_SVETS.JPG

Bilden lånad från Peppe på PPF, en del av deras Turbo-FAQ smile
Säg till om det inte uppskattas att den ligger här smile

http://savarturbo.se/~peppe/MEDIA/MISC/ej_svets.JPG
http://savarturbo.se/~peppe/MEDIA/BMW_TOPP/P1050083.JPG

Bilder på hur det kan se ut om när det är nysvetsat och när man svetsat igen kanelen helt för att istället borra upp ny hål för vattnet smile

vet du vad de e för ngt material dom har svetsat med ? ... och hur stora borr dom borrar upp med sen ?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 november 2010
#8
Vet ej vad tillsatsmaterialet för TIG heter men kör man med en stor mig/mag är det vamlig 1.2mm alutråd smile
Fyllde på förra inlägget med smile


80 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#9
bumpe skrev:
Vet ej vad tillsatsmaterialet för TIG heter men kör man med en stor mig/mag är det vamlig 1.2mm alutråd smile
Fyllde på förra inlägget med smile

okej okej tack för svar big_smile väldigt tacksam smile

354 Inlägg
28 november 2010
#10
exakt bumpe sa, att b20 toppen e inte alls lika sprickbenägen som b25:an... men klart kommer du att köra på höga laddtryck (som du troligtvis kommer göra om du e ute efter 400hk) så e de nog bra att svetsa.. Vad ska du köra med för packning? elr pyramid-ringat, O-ringat?? Motor setup? tänkte bara 400hk e ingen barnlek att få ur en m20b20...


Lycka till iaf! smile



MVH. Mattias!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

80 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
#11
maattias skrev:
exakt bumpe sa, att b20 toppen e inte alls lika sprickbenägen som b25:an... men klart kommer du att köra på höga laddtryck (som du troligtvis kommer göra om du e ute efter 400hk) så e de nog bra att svetsa.. Vad ska du köra med för packning? elr pyramid-ringat, O-ringat?? Motor setup? tänkte bara 400hk e ingen barnlek att få ur en m20b20...


Lycka till iaf! smile



MVH. Mattias!

har original packning just nu
med

Z58 turbo kam
ställbart kamdrev
holset hx 50
svarvade kolvar
60mm wg
38mm dump
044 soppa pump
sachs 618 tryck platta
med 4 puck sinter
andra ventilfjädrar
arp bultar överallt
1000cc spridare
ms sprut
alu ic
olje kyl
mirafrästa ventilsäte
inslipade ventiler
lättat svänghjul
nya lager o packningar överallt
portad topp

ja ungefär de vad jag kan komma på just nu....va tror du man hamnar på för effekt med detta då ?

354 Inlägg
29 november 2010
#12
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:
exakt bumpe sa, att b20 toppen e inte alls lika sprickbenägen som b25:an... men klart kommer du att köra på höga laddtryck (som du troligtvis kommer göra om du e ute efter 400hk) så e de nog bra att svetsa.. Vad ska du köra med för packning? elr pyramid-ringat, O-ringat?? Motor setup? tänkte bara 400hk e ingen barnlek att få ur en m20b20...


Lycka till iaf! smile



MVH. Mattias!

har original packning just nu
med

Z58 turbo kam
ställbart kamdrev
holset hx 50
svarvade kolvar
60mm wg
38mm dump
044 soppa pump
sachs 618 tryck platta
med 4 puck sinter
andra ventilfjädrar
arp bultar överallt
1000cc spridare
ms sprut
alu ic
olje kyl
mirafrästa ventilsäte
inslipade ventiler
lättat svänghjul
nya lager o packningar överallt
portad topp

ja ungefär de vad jag kan komma på just nu....va tror du man hamnar på för effekt med detta då ?

hmm, okejjokejj. smile jaa-a, väldigt svårt att säga.. Men 400hk med original packning, icke! Skulle gissa att för 400hk ska du säkert skuffa inn minst kring 1.5 bar ur hx50:in. Det årkar inte originala packingen hålla emot... Men med o-ringar eller dom för tillfället väldigt omtycka pyramid-ringarna då har du en chans! Beror bara på hur mycket du vågar ladda.. 400hk e rejält med effekt, hästarna är underskattade.. Frågan är bara sen hur länge det håller!

Men som sagt, annars fin lista men packningen är helt klart största svagheten i den...

Satsa i mappningen! Det är nog den viktigaste saken i trimmningen skulle jag vilja säga.. Går den rent och fint har du dubbelt större möjlighet till effekt och framför allt hållbarhet! Det cylindertryck som kommer när du kör med 2-3bars laddtryck e INGENTING emot trycket som uppstår i cylindrarna när motorn spikar! Oftast är just toppacknings haveri pga. spikningar och misständningar mm.. Har du O-ringat mm. så då ger inte packningen upp men det leder till att det skuter nåt NERÅT istället, följden vet du säkert... roll det är då smidda grejjer ska komma in i bilden!


lite onödigt stor turbo agg tycker jag också du har, kommer ha lite seg ladd.. Hur mycket har du svarvat kolvarna??

menmen, kommer säkert lira fint! Och ha inte så höga förväntningar, brukar ofta leda till besvikelse.. Redan 300hk i den där, och du har garanterat kul busbil!! big_smile




MVH. Mattias
Senast redigerat av maattias (29 november 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

80 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
#13
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:
exakt bumpe sa, att b20 toppen e inte alls lika sprickbenägen som b25:an... men klart kommer du att köra på höga laddtryck (som du troligtvis kommer göra om du e ute efter 400hk) så e de nog bra att svetsa.. Vad ska du köra med för packning? elr pyramid-ringat, O-ringat?? Motor setup? tänkte bara 400hk e ingen barnlek att få ur en m20b20...


Lycka till iaf! smile



MVH. Mattias!

har original packning just nu
med

Z58 turbo kam
ställbart kamdrev
holset hx 50
svarvade kolvar
60mm wg
38mm dump
044 soppa pump
sachs 618 tryck platta
med 4 puck sinter
andra ventilfjädrar
arp bultar överallt
1000cc spridare
ms sprut
alu ic
olje kyl
mirafrästa ventilsäte
inslipade ventiler
lättat svänghjul
nya lager o packningar överallt
portad topp

ja ungefär de vad jag kan komma på just nu....va tror du man hamnar på för effekt med detta då ?

hmm, okejjokejj. smile jaa-a, väldigt svårt att säga.. Men 400hk med original packning, icke! Skulle gissa att för 400hk ska du säkert skuffa inn minst kring 1.5 bar ur hx50:in. Det årkar inte originala packingen hålla emot... Men med o-ringar eller dom för tillfället väldigt omtycka pyramid-ringarna då har du en chans! Beror bara på hur mycket du vågar ladda.. 400hk e rejält med effekt, hästarna är underskattade.. Frågan är bara sen hur länge det håller!

Men som sagt, annars fin lista men packningen är helt klart största svagheten i den...

Satsa i mappningen! Det är nog den viktigaste saken i trimmningen skulle jag vilja säga.. Går den rent och fint har du dubbelt större möjlighet till effekt och framför allt hållbarhet! Det cylindertryck som kommer när du kör med 2-3bars laddtryck e INGENTING emot trycket som uppstår i cylindrarna när motorn spikar! Oftast är just toppacknings haveri pga. spikningar och misständningar mm.. Har du O-ringat mm. så då ger inte packningen upp men det leder till att det skuter nåt NERÅT istället, följden vet du säkert... roll det är då smidda grejjer ska komma in i bilden!


lite onödigt stor turbo agg tycker jag också du har, kommer ha lite seg ladd.. Hur mycket har du svarvat
kolvarna??

menmen, kommer säkert lira fint! Och ha inte så höga förväntningar, brukar ofta leda till besvikelse.. Redan 300hk i den där, och du har garanterat kul busbil!! big_smile




MVH. Mattias

okej så det säger du..hmm vad ska jag satsa på då ? o-ringat och mls eller?...ja jag hade ju tänkt ladda runt där någonstans..haha fick turbon till bilen..tänkte lika bra köra med den xD..hmm de vet jag faktiskt inte..kan försöka kolla upp det...bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile haha

354 Inlägg
29 november 2010
#14
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
har original packning just nu
med

Z58 turbo kam
ställbart kamdrev
holset hx 50
svarvade kolvar
60mm wg
38mm dump
044 soppa pump
sachs 618 tryck platta
med 4 puck sinter
andra ventilfjädrar
arp bultar överallt
1000cc spridare
ms sprut
alu ic
olje kyl
mirafrästa ventilsäte
inslipade ventiler
lättat svänghjul
nya lager o packningar överallt
portad topp

ja ungefär de vad jag kan komma på just nu....va tror du man hamnar på för effekt med detta då ?

hmm, okejjokejj. smile jaa-a, väldigt svårt att säga.. Men 400hk med original packning, icke! Skulle gissa att för 400hk ska du säkert skuffa inn minst kring 1.5 bar ur hx50:in. Det årkar inte originala packingen hålla emot... Men med o-ringar eller dom för tillfället väldigt omtycka pyramid-ringarna då har du en chans! Beror bara på hur mycket du vågar ladda.. 400hk e rejält med effekt, hästarna är underskattade.. Frågan är bara sen hur länge det håller!

Men som sagt, annars fin lista men packningen är helt klart största svagheten i den...

Satsa i mappningen! Det är nog den viktigaste saken i trimmningen skulle jag vilja säga.. Går den rent och fint har du dubbelt större möjlighet till effekt och framför allt hållbarhet! Det cylindertryck som kommer när du kör med 2-3bars laddtryck e INGENTING emot trycket som uppstår i cylindrarna när motorn spikar! Oftast är just toppacknings haveri pga. spikningar och misständningar mm.. Har du O-ringat mm. så då ger inte packningen upp men det leder till att det skuter nåt NERÅT istället, följden vet du säkert... roll det är då smidda grejjer ska komma in i bilden!


lite onödigt stor turbo agg tycker jag också du har, kommer ha lite seg ladd.. Hur mycket har du svarvat
kolvarna??

menmen, kommer säkert lira fint! Och ha inte så höga förväntningar, brukar ofta leda till besvikelse.. Redan 300hk i den där, och du har garanterat kul busbil!! big_smile




MVH. Mattias

okej så det säger du..hmm vad ska jag satsa på då ? o-ringat och mls eller?...ja jag hade ju tänkt ladda runt där någonstans..haha fick turbon till bilen..tänkte lika bra köra med den xD..hmm de vet jag faktiskt inte..kan försöka kolla upp det...bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile haha

Det är ju dom här nu som "stora grabbarna" använder! http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=698

Sägs fungera riktigt finemang men dock är dom ju inte graatis. roll som du ser.. Och den där är till m20b25, m20b20 har 80mm borr.. Hittade inte till m20b20 men dom skulle säkert få tag på vid intresse..

O-ringa håller mera och mera på att dö uut, men ett klart bra sätt det också vad man gör det bra! Man måste göra jobbet RIKTIGT bra, annars strular det bara.. Men det är ju förståss ett mycket förmånligt sätt. Men är du villig att satsa lite så rekommenderar jag nog nått annat.. men du gör som du vill! smile

hehe, okejjokejj. big_smile

bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile

Exakt så ska man tänka! wink ja det kommer säkert lira fint!

Måste tillägga också, kolla in till www.pure-pf.com, ifall du inte gör det redan. Mycket bra/lärdomsrik sida för oss BMW fantaster! wink

edit:stavfel

MVH. Mattias
Senast redigerat av maattias (29 november 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

80 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#15
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:

hmm, okejjokejj. smile jaa-a, väldigt svårt att säga.. Men 400hk med original packning, icke! Skulle gissa att för 400hk ska du säkert skuffa inn minst kring 1.5 bar ur hx50:in. Det årkar inte originala packingen hålla emot... Men med o-ringar eller dom för tillfället väldigt omtycka pyramid-ringarna då har du en chans! Beror bara på hur mycket du vågar ladda.. 400hk e rejält med effekt, hästarna är underskattade.. Frågan är bara sen hur länge det håller!

Men som sagt, annars fin lista men packningen är helt klart största svagheten i den...

Satsa i mappningen! Det är nog den viktigaste saken i trimmningen skulle jag vilja säga.. Går den rent och fint har du dubbelt större möjlighet till effekt och framför allt hållbarhet! Det cylindertryck som kommer när du kör med 2-3bars laddtryck e INGENTING emot trycket som uppstår i cylindrarna när motorn spikar! Oftast är just toppacknings haveri pga. spikningar och misständningar mm.. Har du O-ringat mm. så då ger inte packningen upp men det leder till att det skuter nåt NERÅT istället, följden vet du säkert... roll det är då smidda grejjer ska komma in i bilden!


lite onödigt stor turbo agg tycker jag också du har, kommer ha lite seg ladd.. Hur mycket har du svarvat
kolvarna??

menmen, kommer säkert lira fint! Och ha inte så höga förväntningar, brukar ofta leda till besvikelse.. Redan 300hk i den där, och du har garanterat kul busbil!! big_smile




MVH. Mattias

okej så det säger du..hmm vad ska jag satsa på då ? o-ringat och mls eller?...ja jag hade ju tänkt ladda runt där någonstans..haha fick turbon till bilen..tänkte lika bra köra med den xD..hmm de vet jag faktiskt inte..kan försöka kolla upp det...bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile haha

Det är ju dom här nu som "stora grabbarna" använder! http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=698

Sägs fungera riktigt finemang men dock är dom ju inte graatis. roll som du ser.. Och den där är till m20b25, m20b20 har 80mm borr.. Hittade inte till m20b20 men dom skulle säkert få tag på vid intresse..

O-ringa håller mera och mera på att dö uut, men ett klart bra sätt det också vad man gör det bra! Man måste göra jobbet RIKTIGT bra, annars strular det bara.. Men det är ju förståss ett mycket förmånligt sätt. Men är du villig att satsa lite så rekommenderar jag nog nått annat.. men du gör som du vill! smile

hehe, okejjokejj. big_smile

bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile

Exakt så ska man tänka! wink ja det kommer säkert lira fint!

Måste tillägga också, kolla in till www.pure-pf.com, ifall du inte gör det redan. Mycket bra/lärdomsrik sida för oss BMW fantaster! wink

edit:stavfel

MVH. Mattias

så pyramidpackning e det jag ska satsa på för de ska hålla tycker du ??....vad hade du rekommenderat då ?? ..rasar de så rasar de big_smile bara bygga värre...ja jag kollar där oxså smile

354 Inlägg
30 november 2010
#16
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
okej så det säger du..hmm vad ska jag satsa på då ? o-ringat och mls eller?...ja jag hade ju tänkt ladda runt där någonstans..haha fick turbon till bilen..tänkte lika bra köra med den xD..hmm de vet jag faktiskt inte..kan försöka kolla upp det...bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile haha

Det är ju dom här nu som "stora grabbarna" använder! http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=698

Sägs fungera riktigt finemang men dock är dom ju inte graatis. roll som du ser.. Och den där är till m20b25, m20b20 har 80mm borr.. Hittade inte till m20b20 men dom skulle säkert få tag på vid intresse..

O-ringa håller mera och mera på att dö uut, men ett klart bra sätt det också vad man gör det bra! Man måste göra jobbet RIKTIGT bra, annars strular det bara.. Men det är ju förståss ett mycket förmånligt sätt. Men är du villig att satsa lite så rekommenderar jag nog nått annat.. men du gör som du vill! smile

hehe, okejjokejj. big_smile

bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile

Exakt så ska man tänka! wink ja det kommer säkert lira fint!

Måste tillägga också, kolla in till www.pure-pf.com, ifall du inte gör det redan. Mycket bra/lärdomsrik sida för oss BMW fantaster! wink

edit:stavfel

MVH. Mattias

så pyramidpackning e det jag ska satsa på för de ska hålla tycker du ??....vad hade du rekommenderat då ?? ..rasar de så rasar de big_smile bara bygga värre...ja jag kollar där oxså smile

Japp det skulle jag rekommendera, håller garanterat!! Finns nog dom som kör med närmare 4 siffriga effekt papper, med pyramidringar (skärringar)!

MLS packning.. hmm, visst är dom riktigt starka dom också! Men då är ARP bultar ett måste! + att blocket och locket ska vara planade till 100%... Så själva packningen e lite billigare men blir nog dyrare i slutändan..

Så o-ringa eller pyramid skulle jag säga! smile O-ringa e ju klart förmånligaste, original packning och lite rostfri svetstråd.. Men som sagt, gör jobbet riktigt bra ifall du kör på det! Och det skulle du ha gjort när du hade motorn ur bilen.. Endast blocket på bordet, så en skicklig fräsare skulle få fixa spåren åt dig, och det är ju heller inte graatis precis.. Finns nog dom som fixar spåren med motorn på stället och endast cylinderlocket borta, och gör åt sig eget "fräs" verktyg.. Tex. http://i30.photobucket.com/albums/c310/ … 1201.jpg.. Men iallfall jag är väldigt kritisk mot detta! Spåret måste ju vara EXAKT lika djup varvet runt.. I värsta fall kan det kosta dig ett nytt block... Menmen, gör du jobbet bra så funkar det nog finemang det också! smile håller nog rejält med effekt!


Hehe, så sant så sant! smile fintfint...

länken till bilden bråkade tydligen.. Här kommer den istället..
http://forumbilder.se/images/3f30201021021c431.jpg

Kan också tillägga att det finns dom som fixat O-ring spåren i cylinderlocket istället en blocket också! Inte riktit inkommen i detta men vad jag har hört så e de nog ingen succe.. Så det skulle jag no INTE rekommendera.. Men ifall det låter intressant så tror ja du nog hittar mera info på nätet..


MVH. Mattias!
Senast redigerat av maattias (30 november 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

80 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
#17
maattias skrev:
mr-cruzer skrev:
maattias skrev:

Det är ju dom här nu som "stora grabbarna" använder! http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=698

Sägs fungera riktigt finemang men dock är dom ju inte graatis. roll som du ser.. Och den där är till m20b25, m20b20 har 80mm borr.. Hittade inte till m20b20 men dom skulle säkert få tag på vid intresse..

O-ringa håller mera och mera på att dö uut, men ett klart bra sätt det också vad man gör det bra! Man måste göra jobbet RIKTIGT bra, annars strular det bara.. Men det är ju förståss ett mycket förmånligt sätt. Men är du villig att satsa lite så rekommenderar jag nog nått annat.. men du gör som du vill! smile

hehe, okejjokejj. big_smile

bara det lirar fint  och går undan så blir jag endå nöjd big_smile

Exakt så ska man tänka! wink ja det kommer säkert lira fint!

Måste tillägga också, kolla in till www.pure-pf.com, ifall du inte gör det redan. Mycket bra/lärdomsrik sida för oss BMW fantaster! wink

edit:stavfel

MVH. Mattias

så pyramidpackning e det jag ska satsa på för de ska hålla tycker du ??....vad hade du rekommenderat då ?? ..rasar de så rasar de big_smile bara bygga värre...ja jag kollar där oxså smile

Japp det skulle jag rekommendera, håller garanterat!! Finns nog dom som kör med närmare 4 siffriga effekt papper, med pyramidringar (skärringar)!

MLS packning.. hmm, visst är dom riktigt starka dom också! Men då är ARP bultar ett måste! + att blocket och locket ska vara planade till 100%... Så själva packningen e lite billigare men blir nog dyrare i slutändan..

Så o-ringa eller pyramid skulle jag säga! smile O-ringa e ju klart förmånligaste, original packning och lite rostfri svetstråd.. Men som sagt, gör jobbet riktigt bra ifall du kör på det! Och det skulle du ha gjort när du hade motorn ur bilen.. Endast blocket på bordet, så en skicklig fräsare skulle få fixa spåren åt dig, och det är ju heller inte graatis precis.. Finns nog dom som fixar spåren med motorn på stället och endast cylinderlocket borta, och gör åt sig eget "fräs" verktyg.. Tex. http://i30.photobucket.com/albums/c310/ … 1201.jpg.. Men iallfall jag är väldigt kritisk mot detta! Spåret måste ju vara EXAKT lika djup varvet runt.. I värsta fall kan det kosta dig ett nytt block... Menmen, gör du jobbet bra så funkar det nog finemang det också! smile håller nog rejält med effekt!


Hehe, så sant så sant! smile fintfint...

länken till bilden bråkade tydligen.. Här kommer den istället..
http://forumbilder.se/images/3f30201021021c431.jpg

Kan också tillägga att det finns dom som fixat O-ring spåren i cylinderlocket istället en blocket också! Inte riktit inkommen i detta men vad jag har hört så e de nog ingen succe.. Så det skulle jag no INTE rekommendera.. Men ifall det låter intressant så tror ja du nog hittar mera info på nätet..


MVH. Mattias!

okej men får inhandla en pyramidpackning dådå smile jäkla effekt dom orka me då smile då ska dom nog palla mina 400 hk tongue ...nää skippar o-ringat då..för mkt projekt blir säkert lika dyrt som pyramid i slutändan endå tongue tack för svaren big_smile väldigt tacksam


Sök