1923
Sök

Volvo 850 abs problem

150 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Tjenare. ända sen jag gjorde 4hjulsmätning har min abs lampa lyst sad
Får fel kod på V-fram givare kortsluten eller bruten krets.. har testat bytit sensorn med ingen skillnad.
Läst på många sidor att man kan behöva löda styrenheten, men då brukar man få fel kod på något av bakhjulen sad

vad gör man?

* Voff voff *
10 625 Inlägg
15 november 2010
Du bör nog mäta upp ditt kablage från givaren till boxen...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

150 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:

//Brådhis

Vet inte riktigt vart kabelfan tar vägen xD

* Voff voff *
10 625 Inlägg
15 november 2010
JonasKarlss0n skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Vet inte riktigt vart kabelfan tar vägen xD

Det behöver du väl inte veta? Mät vid givaren och vid boxen är det avbrott eller kortslutet till jord så märker du ju det och då kan du ju börja fundera på var kabeln går...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

16 Inlägg
18 november 2010
hej! jag lödde abs boxen på min 855 awd med riktigt bra resultat. innan fungerade inte ens hast mätaren och abs lampan lyste, efter lödning var lampan släckt och mätarn fungerade klockrent! smile

150 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
herrsjoberg skrev:
hej! jag lödde abs boxen på min 855 awd med riktigt bra resultat. innan fungerade inte ens hast mätaren och abs lampan lyste, efter lödning var lampan släckt och mätarn fungerade klockrent! smile

Är dom svåra att plocka isär och lägga på lösning i ? eller skulle vem som helst klara av de? smile

16 Inlägg
18 november 2010
de var lite av ett helvete att få isär boxen måste jag säga, jag använde en kraftig stålskala för att bryta isär den. det är nån silikon-aktig gegga som håller ihop dosan, sitter som satan... glöm inte ta bort de 4st låsbrickorna först..smile vid lödningen är väl bra om man är lite stadig på handen;)

150 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
herrsjoberg skrev:
de var lite av ett helvete att få isär boxen måste jag säga, jag använde en kraftig stålskala för att bryta isär den. det är nån silikon-aktig gegga som håller ihop dosan, sitter som satan... glöm inte ta bort de 4st låsbrickorna först..smile vid lödningen är väl bra om man är lite stadig på handen;)

haha! smile låter som ett riktigt helvete

1 122 Inlägg
18 november 2010
finns ju ett till alternativ. Det är att koppla bort givarna och bara låta abs boxen vara ikopplad. Funkar på audi tongue

gasa nu foer faen!

150 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
ValP2k skrev:
finns ju ett till alternativ. Det är att koppla bort givarna och bara låta abs boxen vara ikopplad. Funkar på audi tongue

huuh? xD

16 Inlägg
18 november 2010
vill du slippa krångla själv kan du ju rycka loss boxen och få en utbytesbox hos en snubbe på blocket för ca 1500:- alt, köp en billigt på skroten:D

150 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
herrsjoberg skrev:
vill du slippa krångla själv kan du ju rycka loss boxen och få en utbytesbox hos en snubbe på blocket för ca 1500:- alt, köp en billigt på skroten:D

kostar fortfarande runt 2500:- på skroten hmm billigare är ju att rekomendera när man går i skolan!smile

150 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Nu hoppas jag verkligen att någon vet mer än mig om detta xD men boxen på Volvoforum.no är plast och sitter under bromsbehållaren... Min är gjord i metall och sitter en bit brevid behållaren, går de fortfarande att öppna och löda? mvh jonas

16 Inlägg
1 december 2010
min var dock av nyare modell plast, men skulle anta att om det nu är boxen och inte någon givare som är trasig så borde det gå att löda även denna roll öppna och titta vet jag:P är väl bara att bryta isär några små metallflikar..
Senast redigerat av herrsjoberg (1 december 2010)

150 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
herrsjoberg skrev:
min var dock av nyare modell plast, men skulle anta att om det nu är boxen och inte någon givare som är trasig så borde det gå att löda även denna roll öppna och titta vet jag:P är väl bara att bryta isär några små metallflikar..

Okej smile får väl plocka loss och titta smile

Sök