2958
Sök

Regga med t5 i glt

172 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#1
tjaa, tänkte hänga i en t5 i min 850 glt, någon som gjort detta o vet vad som behövs för att den ska gå att regga, tänkte köpa en hel 850 t5 som e dålig men går bra maskinellt eller smälld smile om ja plockar allt från den och bromsar med mera med mera, borde den ju gå att regga med t5 ? då har man ju papper på donatorbilen o allt med ? tacksam för svar / arwidsson


105 Inlägg
5 december 2010
#2
eftersom glt:n är nyare än 93 så lär du bygga om en hel del för att regga den. finns en jättebra faq att läsa om du kikar i grundläggande tråden.
Senast redigerat av TurboThell (5 december 2010)

172 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#3
TurboThell skrev:
eftersom glt:n är nyare än 93 så lär du bygga om en hel del för att regga den. finns en jättebra faq att läsa om du kikar i grundläggande tråden.

vad för tråd menar du ? smile du har inte lust att länka ?


172 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

tacktack har läst lite men så svårt att läsa på de viset. vore enklare att förstå ifall det är någon annan som har gjort de som man kan prata med, har ju tänkt flytta över allt från en t5 så som bromsar el o ja allt smile då tycker ju ja att det borde ju inte vara några som helst problem igentligen...


8 250 Inlägg
5 december 2010
#6
arwidsson skrev:
Marlboroman skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

tacktack har läst lite men så svårt att läsa på de viset. vore enklare att förstå ifall det är någon annan som har gjort de som man kan prata med, har ju tänkt flytta över allt från en t5 så som bromsar el o ja allt smile då tycker ju ja att det borde ju inte vara några som helst problem igentligen...

Det lär inte finnas så många andra som gjort det med reglerna som dem ser ut nu eftersom det är alledes för mycket jobb för att det ska vara motiverat att bygga om en 97:a. Kostnaden i slutänden kommer överstiga vad det kostar att köpa en äkta turbo och flytta öer eventuell styling och sånt till. Vilket f.ö är det vettigaste alternativet.


1 168 Inlägg
5 december 2010
#7
ja, det finns 1 sett som är "rimligt"...
du skaffar en småkrockad som säljs i delar med komplett motor. du köper rubbet, du skiter i vad det är för delar du har ju motorn. du flyttar över chassienumrerna och regplåtarna på din glt ifrån t5an! "vips" så har du "lyckats"

är inte lagligt att göra det privat, kan bli ett helvetes liv och många epa pojkar gör detta på sina traktorer.


172 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#8
jimmzzan skrev:
ja, det finns 1 sett som är "rimligt"...
du skaffar en småkrockad som säljs i delar med komplett motor. du köper rubbet, du skiter i vad det är för delar du har ju motorn. du flyttar över chassienumrerna och regplåtarna på din glt ifrån t5an! "vips" så har du "lyckats"

är inte lagligt att göra det privat, kan bli ett helvetes liv och många epa pojkar gör detta på sina traktorer.

ja det är ju också ett alternativ faktiskt, får se vad som händer om det blir så.. det är ju igentligen det allra smidigaste och bästa att göra smile men då försvinner ju min bil typ,, det är svårt val men som sagt får se hur de blir, tack iallafall för hjälpen smile



Sök