3479
Sök

Motorn går ojämt och är orklös på min chevrolet blazer 4,3 V6 vad kan det va

46 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
skulle ut o provköra bilen idag o det gick inte så bra sad

den startade hur fint som helst går jämt o fint.
lägger i D o rullar iväg, kör normalt tills tempen gott upp o tänker att man ska gasa på lite.
vid mycke gaspådrag så känns det som den ej ger full effekt släpper man lite så går den bättre.
kör ut på leden o pressar upp den lite o den börjar gå sämre även på låga varv. kör tillbaka hem o parkerar den. gick  bak till avgasröret o kände att  avgaserna va mycke heta tyckte även det lucktade svavel eller krut eller något liknande.
det har hänt  liknande förut att den inte varvar ur o blir orklös  när jag har belastat motorn mycket i terängkörning observera belastat inte varvat, men det har då släppt när man varvar lite på N eller kört normalt på något högre varv.

vad kan det vara som e trasigt????????

Mvh marcus

46 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
glömde skriva att det är en s10 1999 vortec 6an
någon måste veta vad det kan va för fel.  jag har aldrig vart med om att man bränner sig på avgaserna.

415 Inlägg
16 december 2010
Du saknar ju två burkar på motorn det är ju därför den är slö. Skämt åsido det låter som om den får för lite soppa eller att tändningen är för högt ställd då du får så varma avgaser. Har man en bränsleblandning som är "lean" så blir temperaturerna på avgaserna högre. Du kanske har nån givare som styr hur den går beroende på temperatur. Kan va nå sånt.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök