3046
Sök

BMW M5 Grenrör!?

19 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Någon som vet om någon i sverige bygger grenrör till M5 E39, har hört att
uppsala avgasteknik kanske gör detta kom med lite förslag om ni vet!
mvh
Senast redigerat av Gzimaan (18 december 2010)

228 Inlägg
18 december 2010
kanske ferrita vad vet jag..bygger ju på beställning iaf..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

19 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
nej dom har jag redan frågat faktist men dom kan inte bygga till m5 e39 sa dom..
lite konstigt tycker jag men men...tack ändå

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 december 2010
Släng ut ett par krokar på PPF (www.pure-pf.com) och/eller på Savar (www.savarturbo.se) för de brukar hålla på väldigt mycket med att bygga saker från scratch smile

Hoppas du räknat med att handbyggda saker kostar ganska så mycket pengar smile

MVH
Senast redigerat av bumpe (18 december 2010)

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 december 2010
Supersprint säljer "grenrör" till S62:an har jag för mig...Inte gratis dock men de skall ge en liten-liten effektökning påstås det.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 422 Inlägg
18 december 2010
Supersprint har som det redan har sagts, de är de ända jag vet rakt av. Men det sitter väl redan rätt vettiga grenrör på s62? Det du borde göra är att antingen byta ut kattarna eller använda kattersättare smile Där kan du nog tjäna lite, rätt mycket ljud också.

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 december 2010
Cheffer: Mig veterligen är grenrören "kassa" på M5, är likadan som sitter på 540/535.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 december 2010
Ja, ska man lägga pengar på ett par extraktor rör så ska man naturligtvis ha skaffat 2.5/3" med racekattar innan eller iaf skaffa det i samma veva smile

Ingen mening med att ha bra fart ut ur toppen och sen så tar det stopp direkt efter igen smile

812 Inlägg
18 december 2010
denna killen kanske kan bygga ett åt dig
http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm

19 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
dawwe: Du har rätt för det sitter inte så bra grenrör på M5:or tyvärr det sitter samma som på 540 och det är inte alls bra om man jämför med extraktor rör från typ supersprint.

19 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
cheffer: jag har redan satt på 100cellers racekattar och sportsystem ända bak från feritta så det är redan gjort men som sagt måste på med extraktor rör också så att man får hela flödet och all kraft som går att få just av system.

Sök