22 december 2010
Trådstartare
Tja köpte en vinterpula i somras allt har funkat skit bra tills idag.
Dagen starta som vanligt gick till bilen startar som en klocka. Vattnets temp är ungefär 80grader
stannar vid röd ljus och den kunde inte hålla tomgången, (kändes som luftmassemätare som har gått)
Jag kör vidare och ska göra en höger sväng trycker i koppling och varvräknare störtdyker och bilen dör.
parkerar utanför jobbet låter den kyla ner sig och den går som en klocka?!?!
Så fort den blir varm så kan den inte hålla jämn varv??!?!
Så vad tror ni kan vara boven i det hela?!
Någon som har haft det problemet på sin Mercedes 190E 2,0(kat) 118hp!
Saker som jag vet är dåligt är
1.vevhustventilationen är lite igentäpt
2.den drar mycke glykol (tror det är toppen och vattnet går rakt ut ur avgasystemet)
Annars är bilen i bra skick endå!
Senast redigerat av Dani_A (22 december 2010)