3389
Sök

Kopplingstrul 9000! 228mm eller 240mm??

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 december 2010
#21
det är konstigt eftersom alla 2,3l turbo har samma svänghjul och tryckplatta tongue
Senast redigerat av kwansa (22 december 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 december 2010
#22
verkar inte så tongue som den där killen på stcs sa, samt min polare som kan riktigt mycket om 9000 sa att det är vanligast med 228 på LTT med det finns vissa, men det är inte jätte vanligt med 240 på LTT 2.3 motorn


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 december 2010
#23
okej. jag tror som racestuff, speedparts, motorkompaniet här i stan och EPC:n att det sitter oftast 240mm på 2,3ltt smile
lamellen är där emot 228mm!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 december 2010
#24
min 2.3ltt hade 228


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 december 2010
#25
Funkiee skrev:
min 2.3ltt hade 228

okej, måndags ex wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 december 2010
#26
haha roll tror faktiskt inte de big_smile


394 Inlägg
22 december 2010
#27
kwansa skrev:
Funkiee skrev:
kwansa skrev:

vad är mystigt? roll

Fin stavning btw big_smile

Men nu fick jag höra av en 9000 polare att de är inte så jätte vanligt med att 2.3LTT har 240, vanligaste är att den har 228 smile

vad snackar vi om nu? svänghjul, lamell, tryckplatta, ratt eller bromsar? tongue

växelspakar lol

vem fan är maptun?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 december 2010
#28
kanske är beroende av årsmodell, för 97-98 fick även 2,0t 150hk 240mm koppling, så man kanske inte kan vara helt säker smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

479 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
#29
För egentligen hade jag bara planer på byta lamellen till en sinter 6 puckad.
Jobbigt? De vänjer man sig vid och de håller ! Blir antagligen mer trimmat senare.

Men som sagt, jag får riva ner det och se hur det ser ut. Behövs tryckplattan bytas så gör jag det och köper originalkoppling osv... Är det okej så blir det sinter

I´m living my life a quarter mile at the time!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 december 2010
#30
Poppsey skrev:
För egentligen hade jag bara planer på byta lamellen till en sinter 6 puckad.
Jobbigt? De vänjer man sig vid och de håller ! Blir antagligen mer trimmat senare.

Men som sagt, jag får riva ner det och se hur det ser ut. Behövs tryckplattan bytas så gör jag det och köper originalkoppling osv... Är det okej så blir det sinter

frågan är om man ser på tryckplattan om den är dålig? tänkte om solfjädrarna har börjat tappat klämkraft.

jag bytte enbart min lamell för att jag bara har steg 1 smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

479 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
#31
Okej. För jag åker med steg X .. En mappning som vi har på jobbet. Laddar 1.4 Bar på 290hk.. ! Vet inte hur mkt vrid men de drar iväg bra ordentligt smile

I´m living my life a quarter mile at the time!


Sök