3136
Sök

Koaxialhögtalare

49 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Tja, någon som har rekommendationer på bra högtalare, "vanliga" eller koaxial, vad är det för skillnad på koaxial egentligen och varför kallas de så? Och vad kostar ett "paket" typ? mellan tusen o två tusen verkar de som de flesta kostar iaf

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 januari 2011
Testat söka? wink Ämnet har tagits upp ett antal gånger. Men kort sammandrag bara för  att jag känner mig snäll: i en koxial sitter midbas/mellanregister och diskant ihop i samma enhet, finns med löst delningsfilter men det är ovanligt. I kit har du separat midbas &/eller mellanregister samt diskant, och ett tillhörande delningsfilter. Kit låter för det mest bättre tack vare mer påkostade element och delningsfilter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
4 januari 2011
en koaxial har diskanten sittades ihop med mellanregistret.

va e de för bil?

ska du driva dom med steron eller med steg?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

49 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
en koaxial har diskanten sittades ihop med mellanregistret.

va e de för bil?

ska du driva dom med steron eller med steg?

har en volvo s40, asså de e de som e grejen ja e sämst på dehär med billjud osv... antar att med driva dem med steg är rekommenderat för o få ut mer kräm o så liksom?
edit: en snabb fråga om slutsteg antal kanaler på ett steg innebär väl antalet enheter det kan driva så att säga, eller hur tolkar man antalet kanaler dvs, skillnad på 2 respektive 4 kanalssteg

49 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Testat söka? wink Ämnet har tagits upp ett antal gånger. Men kort sammandrag bara för  att jag känner mig snäll: i en koxial sitter midbas/mellanregister och diskant ihop i samma enhet, finns med löst delningsfilter men det är ovanligt. I kit har du separat midbas &/eller mellanregister samt diskant, och ett tillhörande delningsfilter. Kit låter för det mest bättre tack vare mer påkostade element och delningsfilter.

Antog att det gjort det, men känns som det tar evigheter o hitta när man söker men tack för svaret iaf nu var du allt snäll!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 januari 2011
Isåfall så ska du ha ett kit då midbasarna/mellanregistret sitter så långt ner. Om det nu inte går att få dit ett par små koaxialer uppe på brädan, för isåfall så är det bästa alternativet tycker jag.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök