4217
Sök

Spridare funkar ej på volvo 940

3 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Tjenare.

jag får soppa fram till fuelrailen men sen får ja inte soppa vidare till förbränningsrummet. och det konstiga är nu att när ja tar jord kablarna och duttar dom på en jordplats så sprutar den in soppa och går igång men inte om ja håller mot jord . har även bytt spridare. Boxen som är trasig? eller jord fel någon stans?  :S  skulle vara väldigt tacksam för svar.

1 008 Inlägg
6 januari 2011
Är det en 97-98:a eller möjligtvis en 96:a så kan det vara immobilisern som jollar då denna fimpar spridarutgången, vanligast är brott i antennringen runt tändlåset.
Spridarutgången ger jordande pulser till alla fyra spridarna samtidigt.

583 Inlägg
7 januari 2011
R-Florin skrev:
Tjenare.

När ja tar jord kablarna och duttar dom på en jordplats så sprutar den in soppa och går igång men inte om ja håller mot jord .

Hmm... så ifall jag förstått dig rätt; Ifall du håller jordkablarna på jord så fungerar den men inte när du håller jordkabeln på jord?. neutral

I min hjärna känns det som att det påståendet neglegerar sig självt.

Dock skulle jag först kontrollera att den jordpunkten du har är en god jordpunkt igenom att mäta upp den ifrån batterit.

Nästa steg är att följa 240bns förslag.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

1 008 Inlägg
7 januari 2011
Nu tog jag för givet att han testat att tvångsstyra spridarna med en lös kabelsnutt mot jord.
Jordkablarna till motorstyrningen är dem som sitter på fuelrailens fästskruvar på insuget, som får sin jord från de jordflätor som sitter mellan ventilkåpan och torpeden.

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 januari 2011
när du tar jordkablarna till spridarna å duttar ?

spridarna jordas i boxen å de är ingen skarv så hur duttar du dom kablarna ?

Sök